کد خبر : 30388

ثبات قیمت پی وی سی در نوامبر

ثبات قیمت پی وی سی در نوامبر

پتروتحلیل- فرموسای تایوانی قیمت پی وی سی را برای ماه نوامبر تغییر نداد.

به گزارش «پتروتحلیل»، در چین یکی از تولیدکنندگان تایوانی قیمت های پی وی سی خود برای ماه نوامبر را تغییر نداد. این تولیدکننده قیمت های پیشنهادی جدید خود برای پی وی سی را در چین به صورت CFR برای دومین ماه متوالی در رقم ۸۰۰ دلار در هر تن ثابت نگه داشت.

یکی از منابع نزدیک به این شرکت می گوید: «ما پیشنهادهای خود برای پی وی سی را در چین ثابت نگه داشتیم و معتقدیم که این قیمت هنوز قابل رقابت است. احتمال دارد در ماه دسامبر و پس از شروع به کار مجدد کارخانه بعد از تعطیلی آن در اوایل نوامبر برای فعالیت های حفظ و نگهداری، قیمت ها کمی بالا بروند.»

یکی از سازندگان محصولات پایانی اظهار داشت که بازار پی وی سی در چند روز اخیر فعال بوده است. در این میان شرکت تایوانی مذکور قیمت های پی وی سی صادراتی خود به هند را برای تحویل در ماه نوامبر ثابت نگه داشت. به گفته یکی از معامله کنندگان هندی تصمیم این تولیدکننده برای ثابت نگه داشتن قیمت را می توان تلاش برای ممانعت از ورود پی وی سی چینی به بازار هند، تعبیر کرد.

در همین حال یکی از تولیدکنندگان پی وی سی استیلنی می گوید: «به خاطر اینکه در رقابت با پی وی سی اتیلنی با مشکل مواجه هستیم، در حال حاضر پیشنهادهای خود برای بازارهای صادراتی را لغو کرده ایم. این روزها بیشتر تمرکزمان را روی بازار داخلی گذاشته ایم.» معامله کنندگان گزارش داده اند که در بازار داخلی چین وضعیت تقاضا پس از تعطیلات ناامید کننده بوده اما علیرغم تعطیلی برخی کارخانه ها عرضه با مشکل مواجه نشده است. باتوجه به اینکه برخی از خریداران در حال پر کردن مجدد انبارهایشان هستند قیمت های پی وی سی استیلنی شاهد افزایشی جزئی بوده در حالیکه پی وی سی اتیلنی نسبت به مدت قبل از تعطیلات غالباً بدون تغییر باقی مانده است.

احتمال می رود که قراردادهای پی وی سی پس از اعلام اولیه قیمت های ماه نوامبر منعقد شوند و پیش بینی می شود قیمت های این محصول در بازار داخلیِ چین در کوتاه مدت حول قیمت های فعلی باقی بماند. یکی از معامله کنندگان می گوید: «فروش ما در بازار صادراتی بهتر از بازار داخلی است و ما فرصت های بهتری را برای فروش پی وی سی های اتیلنی نسبت به پی وی سی های استیلنی در ماه های آتی می بینیم. با این وجود ممکن است تصمیم شرکت تایوانی برای ثابت نگه داشتن قیمت هایش در بازار هند از ورود فروشندگان چینی به این بازار جلوگیری کند.

ارسال نظر