کد خبر : 30383

صف فروش فرآورده های نفتی

صف فروش فرآورده های نفتی

پتروتحلیل- در نخستین روز معاملاتی آبان ماه سال جاری شاخص کل بورس با افت ۳۸۲ واحدی به رقم ۶۲ هزار و ۷۹۲ واحد رسید. همچنین در بازار فرابورس شاخص آیفکس ۱ واحد ارزش خود را از دست داد و ۷۰۰ واحد شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، در بازار امروز با حاکم شدن جو منفی ناشی از گزارش های ۶ ماهه شرکت های بزرگ بورسی سهام شرکت های پالایشی و محصولات شیمیایی نیز با افت شدید همراه شدند.

بر اساس این گزارش، شرکت های نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و پتروشیمی تامین جمعا ۱۸۸ واحد شاخص کل را کاهش دادند. سهام شرکت های پالایشی نفت لاوان، نفت تهران، نفت شیراز و نفت بندرعباس بیش از ۴٫۵ درصد ارزش خود را از دست دادند و با صف فروش بازار امروز را پشت سر گذاشتند.

سرمایه گذاری صنعت نفت پس از معامله ۴ میلیون سهم با صف فروش همراه شد. اما در گروه محصولات شیمیایی نمادهای معاملاتی خراسان، کرمانشا، شیراز، شکربن، شپترو، وپترو، شپلی و پترول در محدوده منفی معامله شدند و در مقابل زاگرس، شفن، مارون و شاراک اندکی مثبت بودند. در پایان معاملات امروز نمادهای شرانل، شپاس و شسپا با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شدند.

ارسال نظر