کد خبر : 30371

آخرین خبرها از پتروشیمی لرستان، کردستان و مهاباد

بخش پلیمر پتروشیمی مهاباد تا دو ماه آینده به بهره برداری می رسد.

علی محمد بساق زاده با تشریح آخرین وضع پتروشیمی های لرستان، کردستان و مهاباد گفت: بخش دوم خط لوله اتیلن غرب حد فاصل کرمانشاه تا مهاباد در مدار بهره برداری است

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در گفتگو با شانا، خاطر نشان کرد: هم اکنون بخش بوتن ١ پتروشیمی مهاباد در مدار تولید قرار دارد و پیش بینی می شود تا اواخر آذرماه بخش پلیمر پتروشیمی مهاباد نیز راه اندازی شود.

وی با بیان این که پتروشیمی کردستان در ابتدای مرحله پیش راه اندازی به سر می برد، گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته با اتمام پیش راه اندازی تا پایان امسال، ابتدای سال آینده کار راه اندازی این پتروشیمی اجرا می شود.

بساق زاده با بیان این که هم اکنون واحدهای بوتن ١ و پلیمر پتروشیمی لرستان در مدار تولید است، گفت: این پتروشیمی در حال برنامه ریزی برای صادرات محصولات خود است.

قرار است تا پایان امسال بخش زیادی از اتان تولید شده در پالایشگاه های فازهای پارس جنوبی به پتروشیمی کاویان داده شود تا با تبدیل این ماده به اتیلن در این پتروشیمی و تزریق آن به خط لوله اتیلن غرب تحولی عظیم در صنعت پتروشیمی ایجاد شود.

توسعه صنعت پتروشیمی ایران که در سال‌های گذشته مسیر پرشتابی طی کرده است، در سال آینده با تولیدی شدن پتروشیمی‌های غرب کشور وارد مرحله‌ای جدید خواهد شد. پتروشیمی همدان آخرین مراحل ساخت را طی می‌کند و مجتمع‌های پتروشیمی لرستان، مهاباد و کردستان نیز به ترتیب در اواخر امسال به بهره‌برداری خواهند رسید و فاز اول پتروشیمی ایلام نیز که چند ماهی است وارد مدار تولید شده، سال آینده با دریافت خوراک بیشتر می‌تواند با تمام ظرفیت تولید کند.

ارسال نظر