کد خبر : 29839

شیمیایی های منفی

boors2

پتروتحلیل- شاخص کل بورس امروز ۷۴ واحد نزول کرد و به رقم ۶۵،۲۳۹ واحد رسید. شپنا با ۴۷ واحد بیشترین تاثیر منفی و تاپیکو با ۳۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند، به این ترتیب ارزش معاملات در این بازار به رقم ۹۴٫۸ میلیارد تومان رسید.

به گزارش «پتروتحلیل»، در بازار فرابورس هم شاخص ایفکس تغییری نداشت و به رقم ۷۷۳ واحد رسید. زاگرس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشت، به این ترتیب ارزش معاملات در این بازار به رقم ۹۶٫۴ میلیارد تومان رسید که خراسان با ۲٫۱ میلیارد تومان دارای بیشترین ارزش معامله بود.

در همین حال در گروه پالایشی ها، امروز شرکت پالایش نفت تهران گزارش جدیدی منتشر کرد، براساس این گزارش شرکت پالایش نفت تهران سود هر سهم منتهی به ۹۴/۱۲/۲۹ شرکت را مبلغ ۲۸۰ ریال اعلام کرده است که نسبت به گزارش قبلی با کاهش ۲ درصدی همراه بوده است شرکت در سه ماهه نخست خود توانسته به ازای هر سهم ۵۵ ریال سود کنار بگذارد و ۲۰ درصد از پیش بینی هایش را پوشش دهد.

همچنین امروز رضا فروزش در جمع خبرنگاران با بیان این که قرارداد فازهای ١۵ و ١۶ پارس جنوبی اواخر سال ١٣٨۵ نهایی شد، افزود: بر اساس این قرارداد این پروژه باید ۵٢ ماهه به بهره برداری می رسید، اما اکنون ١٠۴ ماه از آغاز آن گذشته است.

وی گفت: هم اکنون روزانه به طور متوسط از فاز ١۵ و ١۶ پارس جنوبی بیش از ٣۶,٧ میلیون مترمکعب گاز برداشت می شود، اما با توجه به نهایی شدن عملیات حفاری چاه های دریایی، به زودی شاهد افزایش تولید در این فازها خواهیم بود

فروزش با اشاره به پیشرفت بخش فراساحل فازهای ١۵ و ١۶ میدان پارس جنوبی، پیشرفت سکوهای این دو فاز را به ترتیب ٩٨ و ٩٨,٢ درصد اعلام کرد و گفت: هم اکنون در حال آماده سازی تحویل موقت بخش فراساحل به بهره بردار هستیم و فکر می کنیم تا سه هفته آینده این امر تحقق یابد. مجری فازهای ١۵ و ١۶ میدان پارس جنوبی پیشرفت بخش خشکی این فاز را ٩٧,٧ درصد اعلام کرد و گفت: هم اکنون در مراحل نهایی راه اندازی هستیم، ضمن آن که چهار ردیف شیرین سازی این پالایشگاه در مدار تولید قرار گرفته است.

از سوی دیگر امروز در گروه شیمیایی ها، امروز نمادها اکثرا با معاملات منفی به کار خود پایان دادند و نمادهای شاراک ، شگل ، شپارس با صف فروش بسته شدند. بیشترین حجم معامله در این گروه نیز مربوط به نماد شیراز بود که بیش از ۱۳ میلیون سهم معامله شد. همچنین در مورد پتروشیمی شیراز خبری داشتیم مبنی بر اینکه شرکت در تیرماه امسال با حدود ١٠٩ درصد از ظرفیت اسمی خود توانست جایگاه چهارم در بین شرکت های پتروشیمی به لحاظ عملکرد تولید را بدست آورد.

ارسال نظر