کد خبر : 29729

دی اتیلن گلایکول شازند به بورس برمی گردد؟

diethylene-glycol-250x250

پتروتحلیل- امروز DEG پتروشیمی مارون در غیاب دی اتیلن گلایکول شازند سقف قیمت را تجربه کرد.

به گزارش «پتروتحلیل»، غیبت طولانی دی اتیلن گلایکول شازند امروز سبب شد تا عرضه ۱۱۰ تنی پتروشیمی مارون ۴۸۴ تن تقاضا داشته باشد، قیمت پایه این کالا ۲ هزار و ۱۹۶ تومان بود که معامله گران سقف قیمت یعنی ۲ هزار و ۴۱۵ تومان را برای آن ثبت کردند.

برخی از آگاهان بازار می گویند: غیبت دی اتیلن گلایکول شازند ۳ هفته طول کشیده است و از این رو بازار در خصوص ادامه این غیبت نگرانی دارد. این در حالی است که برخی از معامله گران با توجه به عدم عرضه کالاهایی مانند اپوکسی رزین های خوزستان و اسیدسولفوریک رازی طی ماههای گذشته و عدم بازگشت مجدد این عرضه کننده ها به تالار فرآورده های نفتی، در خصوص بازگشت DEG شازند نیز دچار شک و تردید شده اند و از این رو تلاش می کنند تا کالای مورد نیاز خود را با سقف قیمت خریداری کنند.

در همین حال امروز جوش شیرین هم با تقاضایی بیشتر از عرضه روبه رو بود، تقاضای این کالا ۵۲۰ تن و میانگین ثبت شده برای خرید آن ۲۰ تومان نسبت به هفته گذشته کمتر بود. از سوی دیگر کریستال ملامین نیز که در هفته های گذشته با رقابت از سوی معامله گران خریداری می شد، با قیمت پایه معامله و بخشی از آن وارد سیستم مچینگ شد.

ارسال نظر