کد خبر : 29691

دلواپسی های وین و پیش بینی افت قیمت ها

forosh

پتروتحلیل- پیش بینی می شود قیمت های پایه اعلامی امروز از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با افت اکثر محصولات همراه باشد.

به گزارش «پتروتحلیل»، افت قیمت دلار در هفته گذشته و رسیدن آن به مرز ۳ هزار و ۲۵۰ تومان از یک طرف و بالا بودن قیمت های فعلی نسبت به بازار جهانی از طرف دیگر سبب شده تا اکثر کارشناسان این حوزه نسبت به افت قیمت ها اطمینان داشته باشند.

جواد موسوی،مدیرکالایی کارگزاری اطمینان سهم در این باره به خبرنگار «پتروتحلیل» گفت: احتمال دارد که نرخ دلار در محاسبه قیمت های اعلامی در هفته جاری مانند دو هفته گذشته در نظر گرفته شود، اما با این حال هنوز قیمت برخی از محصولات پتروشیمی بالاتر از بازار جهانی است و از این رو احتمال دارد امروز هم شاهد افت قیمت های پایه باشیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: علاوه بر این در بازارهای جهانی تعدادی از محصولات نیز در دو هفته اخیر با افت قیمت روبه رو شده اند، بنابراین به نظر می رسد بازار داخل نسبت به جهانی هنوز عقب تر است.

در همین حال به نظر می رسد استایرن، پلی اتیلن سبک خطی، پلی اتیلن های سنگین بادی، فیلم و تزریقی و پلی پروپیلن های نساجی و شیمیایی در لیست اعلامی شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای امروز با افت قیمت بیشتری نسبت به محصولات دیگر روبه رو باشند. البته احتمال می رود کمترین افت قیمت مربوط به پی وی سی باشد.

این در حالی است که با توجه به افت قیمت مواد اولیه کارشناسان بازار پتروشیمی احتمال می دهند روند قیمت های جهانی نزولی باشد و از این رو معتقدند؛ باید در انتظار افتی دوباره در گروه محصولات پلیمری باشیم.

از سوی دیگر بلاتکلیف ماندن مذاکرات سبب شده تا اکثر معامله گران در خصوص تصمیم گیری برای ورود به معاملات نیز دچار شک و تردید باشند، با این به نظر نمی رسد که حجم معاملات امروز و فردا با توجه به انتظار برای نتایج قطعی مذاکرات وین و نگرانی از افت دوباره قیمت های محصولات پتروشیمی متاثر از روند جهانی قابل توجه باشد.

ارسال نظر