کد خبر : 29671

ریزش دلار و افزایش تردیدها در ورود به مبادلات

polymer

پتروتحلیل- با افت قیمت دلار به مرز ۳ هزار و ۲۵۰ تومان، تصمیم گیری برای ورود به مبادلات امروز رینگ پتروشیمی سخت تر شد.

جمال کر، مدیرکالایی کارگزاری کالا سپهر با بیان این مطلب به خبرنگار «پتروتحلیل» گفت: انتظار برای اعلام نتایج مذاکرات و انتشار اخباری مثبت در این زمینه امروز سبب شد تا قیمت دلار تا مرز ۳ هزارو ۲۵۰ تومان کاهش یافته و تصمیم گیری برای فعالان بازار پتروشیمی را سخت تر کند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: احتمال دارد با اعلام نتایج مثبت مذاکرات، افت قیمت دلار تا مرز ۳ هزار و ۱۵۰ تومان نیز ادامه یابد، از این رو تعدادی از معامله گران بازار پتروشیمی از ورود به مبادلات ترس دارند. از سوی دیگر افت قیمت دلار می تواند بر قیمت های پایه جدید که قرار است ۲۲ تیرماه اعلام شود، تاثیر گذار باشد، به همین دلیل نگرانی در خصوص افت قیمت های پایه نیز در بازار وجود دارد.

این کارشناس بازار پتروشیمی در ادامه اشاره کرد؛ در روزهای اخیر نشانه هایی از امیدواری در بازار پتروشیمی دیده شد و حتی معاملات هفته گذشته نیز با افزایش حجم روبه رو بود، اما امروز انتظار بازار برای اعلام نتایج مذاکرات و انتشار اخبار مثبت در این زمینه می تواند بر معاملات محصولات پتروشیمی اثر گذار باشد.

مدیرکالایی کارگزاری سپهر با اشاره به اینکه خرید محصولات پتروشیمی در حال حاضر برای واسطه هایی که کد معاملاتی ندارند، به صرفه نیست، گفت: به نظر می رسد امروز در صدر محصولات مورد توجه بازار آف گریدها قرار داشته باشند؛ چرا که هنوز خرید این کالا برای مصرف کننده ها به صرفه است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه مصرف کننده ها آف گریدها را با محصولات ON مخلوط می کنند، همواره این کالاها مورد توجه هستند و خرید آنها به صرفه است، از این رو به نظر می رسد حتی تعدادی از این کالاها که با عرضه های محدود نیز روبه رو هستند با رقابت از سوی معامله گران خریداری شوند.

جمال کر همچنین در ادامه افزود: پلی اتیلن سبک خطی ۲۰۹ امیرکبیر و پلی اتیلن ترفتالات گرید ۷۸۱ تندگویان هم هنوز به خاطر اختلاف قیمت بازار و بورس آن مورد توجه بازاریان است، اما احتمال می رود با توجه به اعلام افزایش عرضه ۲۰۹ امیرکبیر امروز آرامش بیشتری برای خرید این کالا در بورس حاکم باشد. البته هفته گذشته کل حجم عرضه «پت» ۷۸۱ تندگویان با نرخ پایه توسط معامله گران خریداری شد.

به گفته مدیرکالایی کارگزاری سپهر در حال حاضر پلی اتیلن های سبک ON گرید و آف گریدها درجه یک و دو و همچنین پلی پروپیلن های نساجی مانند HP10L و SF060 نسبت به محصولات دیگر از ارزش بیشتری برخوردار هستند و خرید آنها به صرفه است. پلی اتیلن سبک ۲۰۹ امیرکبیر هم با توجه به عرضه های کم آن و اختلاف بازار و بورس هنوز مورد توجه خریداران است، با این حال احتمال می رود روند کلی بازار محصولات پتروشیمی کاهشی باشد.

ارسال نظر