کد خبر : 29555

انتشار تازه‌ترین وضعیت «شپترو»

abadan

پتروتحلیل- پتروشیمی آبادان صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۹۳ را منتشر کرد.

به گزارش «پتروتحلیل»، در گزارش صورت‌های مالی سال ۹۳ «شپترو» درباره افزایش سرمایه این شرکت اعلام شده، وجوه حاصل شده برای انجام افزایش سرمایه در جریان شرکت از ۱۶۰ به ۶۳۰ میلیارد ریال در تاریخ ترازنامه بیش از ۴۵۸ میلیارد ریال ازمحل آورده نقدی و مطالبات حال ‌شده سهامداران است که پس از تاریخ ترازنامه با فروش حق تقدم‌های استفاده نشده همه وجوه مورد نیاز جهت ثبت افزایش سرمایه تامین شده و روز ۲۰ اردیبهشت‌ماه سال جاری در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

حسابرس قانونی «شپتر» اظهار کرده، اگر چه ۵۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اقلام راکد و سنواتی است اما در این ارتباط اختصاص ذخایر کافی باتوجه به مبالغ قابل بازیافت اقلام مزبور ضروری است.

در بخش دیگری از گزارش حسابرس تاکید شده، براساس توافق بعمل‌آمده بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی مقرر شده کارمندان مشمول مقررات استخدامی صنعت نفت که از یک‌دیماه سال ۷۷ در پتروشیمی آبادان بازنشسته شده یا می‌شوند ۵۰ درصد از هزینه‌های مستمری (بازنشستگی) آنان تا سن بازنشستگی (۶۰ سال برای مردان و ۵۵ سال برای زنان) ازسوی شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی (در متن توافقنامه پتروشیمی آبادان) در وجه صندوق بازنشستگی و پس انداز کارکنان صنعت نفت پرداخت شود.

در دیگر بخش حسابرسی‌شده صورت‌های مالی «شپترو» عنوان شده، پاسخ یک فقره تاییدیه درخواستی از شرکت پالایشگاه نفت آبادان بابت مانده حساب‌های مابین (تا تاریخ تهیه گزارش) واصل نشده است. در این خصوص، صورت تطبیق حساب‌های مابین با شرکت پالایشگاه نفت آبادان در ۲۹ اسفندماه سال ۹۳(که به تایید نماینده پالایشگاه نرسیده) عمدتا حاکی از اختلاف ناشی از بهای خوراک گاز تحویلی در سنوات قبل، به حساب نگرفتن بهای خوراک تحویلی کمتر از ۱۳۵ تن به صورت روزانه، عوارض نوسازی و توسعه شبکه خطوط لوله و مالیات بر ارزش افزوده است. بازرس قانونی اظهار کرده، تعیین تعدیل‌های احتمالی مورد لزوم که در صورت رفع مغایرت مزبور و دریافت پاسخ تائیدیه‌های واصل نشده برای اشخاص طرف حساب ضرورت دارد، امکان‌پذیر نیست.

در بخش پایانی درباره تکالیف مقرر در مجمع عمومی عادی صاحبان سهام نیز تاکید شده پیگیری دریافت پاسخ تاییدیه‌های واصل نشده و اقدام جهت رفع اختلاف حساب مابین شرکت و شرکت‌های گروه با هماهنگی تاپیکو در حال انجام است. همچنین براساس گزارش حسابرس اعلام شده، پتروشیمی آبادان به دنبال «دریافت اعلامیه جوایز صادراتی» و «انجام اقدامات لازم به منظور برون رفت شرکت کشت و صنعت سبز پاسارگاد از شمولیت ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت و همچنین مشارکت در احداث شیمی شهر در زمین‌های ۵۰ هکتار حفار شرقی با مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند» است.

ارسال نظر