کد خبر : 2704

افتتاح طرح افزایش ظرفیت و بهینه‌سازی پالایشگاه لاوان

طرح افزایش ظرفیت و بهینه‌سازی فرآورده‌های پالایشگاه لاوان فردا با حضور رئیس‌جمهور در جزیره لاوان افتتاح می‌شود. بر اساس این گزارش با اجرای پروژه‌های ۱۴ گانه پالایشگاه لاوان ظرفیت تولید بنزین این پالایشگاه از یک میلیون و ۸۰ هزار لیتر به دو میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر و نفت گاز تولیدی این پالایشگاه از ۲٫۴ میلیون لیتر به ۴ میلیون لیتر افزایش یافته است.

با اجرای طرح‌های بهینه‌سازی کل بنزین تولیدی لاوان با استاندارد یورو ۴ تولید می‌شود و کیفیت نفت گاز لاوان نیز تا دو ماه آینده به استاندارد یورو ۴ افزایش می‌یابد. برای اجرای این پروژه‌ها ۴۰۰ میلیارد تومان و ۸۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری از منابع مختلفی چون منابع داخلی پالایش و پخش و صندوق‌های انرژی بانک‌ها انجام شده است.

مدیرعامل پالایشگاه لاوان هفته گذشته در جریان یک نشست خبری گفت: بعد از بهره‌برداری از کل پروژه‌ها تا پایان مرداد ماه تولید گاز مایع به ۲۰۰ تن، بنزین به بیش از ۲٫۸ میلیون لیتر، نفت گاز به ۳ میلیون لیتر در روز، سوخت جت به یک میلیون و نفت کوره به ۳ میلیون لیتر در روز خواهد رسید که تولید نفت کوره از ۳۷ درصد خوراک به ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت و ۳۰ تن در روز گوگرد نیز تولید خواهید شد.

صد در صد سهام لاوان خصوصی شده است که تأمین اجتماعی دارای ۵۰ درصد و ۳ عضو هیئت مدیره ، سهام عدالت با ۴۰ درصد سهام و ۲ عضو هیئت مدیره است، ۵ درصد سهام این شرکت در بورس عرضه شد و ۵ درصد سهام لاوان نیز به صورت ترجیحی در اختیار کارکنان قرار گرفته است. روزانه ۶۰ هزار بشکه خوراک در اختیار لاوان قرار می‌گیرد که این خوراک از ۴۰ درصد میعانات گازی و ۶۰ درصد نفت خام تشکیل شده است.

ارسال نظر