کد خبر : 23952

پروژه الفین ایلام تا پایان ۹۵ به پایان می رسد

پروژه الفین ایلام تا پایان ۹۵ به پایان می رسد

پتروتحلیل- نصب و راه اندازی پروژه الفین پتروشیمی ایلام تا پایان سال ۹۵ به پایان خواهد رسید.

مهندس فرهاد دانشی، مدیرعامل پتروشیمی ایلام با بیان این مطلب به «پتروتحلیل» گفت: با راه اندازی واحد الفین، شرایط تولیدی مجتمع و منطقه متحول خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۸۸ تن پلی اتیلن سنگین F7000 به صورت روزانه در پتروشیمی ایلام تولید می شود، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه خوراک دریافتی پتروشیمی ایلام در حال حاضر ۱۲ تن در ساعت است، میزان تولید در این مجتمع تا مرز ۲۸۸ تن در روز کاهش یافته و این موضوع به دلیل تعمیرات اساسی مجتمع آریاساسول در عسلویه رخ داده است.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام تاکید کرد: خوراک اتیلن پتروشیمی ایلام طبق قرارداد منعقده از طریق پتروشیمی آریاساسول تامین می شود، اما با توجه به اورهال این مجتمع در حال حاضر خوراک پتروشیمی ایلام از مجتمع های دیگر تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه میزان خوراک واحد H.D پتروشیمی ایلام از ابتدای راه اندازی این مجتمع دارای نوسان بوده است، افزود: معمولا بین ۱۲ تا ۲۵ تن در ساعت خوراک اتیلن از خط لوله غرب به این مجتمع تحویل داده شده است، اما در هر زمانی که پتروشیمی های مصرف کننده در مسیر خط لوله غرب به هر دلیلی از سرویس خارج شوند امکان دریافت خوراک بیشتری برای مجتمع فراهم می شود.

وی در پاسخ به این سوال که دلیل عدم عرضه گرید ۲۲۰۰ در بورس کالا چیست و آیا تولید آن متوقف شده است، گفت: زمانی که در مجتمع ایلام گرید۲۲۰۰J تولید می شد، تقریبا بازار مصرف اشباع شده بود. به همین دلیل و با توجه به اینکه گریدF7000 بازار مصرف داخلی و صادراتی خوبی دارد، فعلاً برای تولید گرید F7000 برنامه ریزی شده است، با این حال در صورت نیاز بازار داخل امکان تولیدگرید۲۲۰۰J وجود دارد.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام در ادامه افزود: ظرفیت اسمی تولید واحد پلی اتیلن سنگین پتروشیمی ایلام در گریدهای مختلف از جمله F7000(فیلم) و ۲۲۰۰J (تزریقی) معادل۴۰ تن در ساعت و سالیانه ۳۰۰ هزارتن در سال است. که در صورت تامین خوراک پتروشیمی ایلام قادر است این حجم محصول را تولیدکند.اما در حال حاضر روزانه حدود ۴۰۰ تن تولید با خوراک تحویلی ۱۸ تن در ساعت امکان پذیر است.

ارسال نظر