کد خبر : 23906

پلی پروپیلن ها چوب دلار را می خورند!

thread1

پتروتحلیل- بالا رفتن ارزش دلار فروشندگان پلی پروپیلن در آسیای جنوب شرقی را به افزایش قیمت ها مجبور ساخته است.

به گزارش «پتروتحلیل»، معامله کنندگان در آسیای جنوب شرقی گزارش داده اند در هفته گذشته علیرقم سقوط قیمت پروپیلن در بازار نقدی آسیا و کم شدن تقاضا به سبب بالا رفتن پیشنهادهای تولیدکنندگان بخاطر محدود شدن میزان عرضه و همچنین بالا رفتن ارزش دلار نسبت به واحدهای پولی این منطقه، قیمت پلی پروپیلن در این بازار شاهد افزایش بوده است.

در تایلند یکی از معامله کنندگان گزارش داد به سبب مسائل مربوط به ارزش واحدهای پولی و کم شدن عرضه در بازار داخلی این کشور، تولیدکنندگان قیمت های پلی پروپیلن خود را بالا برده اند. این فرد می گوید: «برخی از تولیدکنندگان داخلی هنوز برای تولید پلی پروپیلن با مشکل مواجه هستند. شنیده ایم که یکی از تولیدکنندگان نیاز مشتریان خود را بر مبنای سهم خود از بازار برطرف ساخته و انتظار می رود اگر خریداران می خواهند برای ماه آینده خرید کنند سفارشات خود را هم اکنون انجام دهند.»

به گفتۀ یکی از تبدیل کنندگان تایلندی در هفته گذشته به سبب محدود شدن عرضه قیمت های پلی پروپیلن در حدود ۲۰۰۰ بات (واحد پول کشور تایلند) در هر تن (۵۵ دلار در هر تن) افزایش یافت. این خریدار می گوید: «با توجه به اینکه تقاضا برای محصولات نهایی ما کم است ما همچنان بر اساس نیازمان و نه فراتر از آن خرید می کنیم.» تبدیل کنندۀ دیگری اضافه کرد: «تولیدکنندگان داخلی این کشور ادعا می کنند که عرضۀ آن ها محدود است. با این حال ما هنوز قادر هستیم برای برطرف ساختن نیازمان مواد مورد نیاز را پیدا کنیم.»

براساس این گزارش ،در حال حاضر قیمت های هموپلیمر پلی پروپیلن و پلی پروپیلن تزریقی در تایلند به صورت (FD-اف دی) ۴۱۵۰۰ تا ۴۳۰۰۰ بات در هر تن است. طبق شاخص قیمت های پایگاه تحلیل ChemObris این محدودۀ قیمتی افزایش ۱۰۰۰ باتی در هر تن (۲۷ دلاری در هر تن) را نسبت به هفته پیش از آن نشان می دهد.

به گزارش «پتروتحلیل»، در ویتنام یک سازندۀ کیف نیز گزارش داد این هفته قیمت های پلی پروپیلن در بازار داخلی این کشور ۱۰۰۰۰۰ دانگ (واحد پول کشور ویتنام) در هر تن (۵ تا ۱۰ دلار در هر تن) افزایش یافت. او می گوید: «تقاضا هنوز به میزان کافی بالا نیست. فصل اوج فروش برای مصرف کنندگان نهایی از ماه آینده آغاز می شود ولی ما در حال حاضر هنوز قصد افزایش عرضه را نداریم.»

در این میان یکی از تبدیل کنندگان فیلیپینی گزارش داد که قیمت های پلی پروپیلن در بازار داخلی این کشور نسبت به دو هفتۀ قبل ۱۰۰۰ پزو (واحد پول کشور فیلیپین) در هر تن (۲۱ دلار در هر تن) افزایش یافته است. او می گوید: «عرضه در فیلیپین کافی است و ما هم اکنون منتظر دریافت سفارشات هستیم. به سبب افزایش قیمت های اخیر ما قصد داریم، منتظر باشیم تا معامله کنندگان چینی از تعطیلات بازگردند و بعد از خریدهای بعدیمان را انجام دهیم.»

در اندونزی یکی از تولیدکنندگان داخلی در این هفته قیمت های پلی پروپیلن خود را ۲۴۰۰۰۰ روپیه در هر تن (۱۶ دلار در هر تن) افزایش داد. این تولیدکننده از ابتدای سپتامبر بطور مداوم قیمت های خود در بازار داخلی این کشور را افزایش داده است.

در این میان در مالزی توزیع کنندگان گزارش داده اند که یکی از تولیدکنندگان داخلی قیمت های خود برای ماه اکتبر را نسبت به ماه سپتامبر ۲۲۰ رینگیت (واحد پول کشور مالزی) (۴۹ دلار) افزایش داده است و قیمت های این تولیدکننده با صورت FD و با اجازۀ تعویق ۶۰/۳۰ روزه در پرداخت به شرح زیر است: ۴۸۲۰ رینگیت در هر تن (۱۰۹۲ دلار در هر تن) برای هموپولیمر پلی پروپیلن تزریقی و پلی پروپیلن گرید رافیا و ۴۹۷۰ رینگیت در هر تن (۱۱۲۶ دلار در هر تن) برای فیلم پلی پروپیلن. یکی از خریداران می گوید: «ما معتقدیم که این تولیدکننده به سبب کاهش ارزش رینگیت در برابر دلار آمریکا قیمت ها را افزایش داده است.»

ارسال نظر