کد خبر : 23901

تصمیم گیری درباره خوراک پتروشیمی ها به دو هفته دیگر موکول شد

پتروتحلیل- مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: نامه چهار وزیر دولت یازدهم درباره وضع اقتصادی و تحریم ها نوشته شده و بررسی قیمت خوراک پتروشیمی ربطی به این نامه ندارد.

عباس شعری مقدم در مراسم کلنگ زنی پتروشیمی صدف با اشاره به جلسه مشترک وزیر نفت با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نفت تا دو هفته آینده در مورد قیمت خوراک پتروشیمی ها تصمیم گیری می کند.

وی در مورد وجود فشار بر رئیس جمهوری و وزیر نفت درخصوص کاهش قیمت خوراک پتروشیمی ها اظهار کرد: در این زمینه اطلاعی ندارم ولی امیدوارم بهترین تصمیم درمورد قیمت خوراک گرفته شود؛ ضمن آن که از روز اول وزارت مهندس زنگنه در صنعت نفت، فشار در مورد کاهش قیمت خوراک پتروشیمی ها روی وزیر نفت بوده است.

شعری مقدم با اشاره به ورود ٢۵ میلیون تن متانول ایران تا چند سال آینده به بازارهای بین المللی افزود: تا چند سال آینده میزان مصرف این ماده بیشتر از ١۶ میلیون تن نخواهد شد از این رو از هم اکنون به دنبال تبدیل مازاد متانول به سایر فرآورده ها هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی حجم سرمایه گذاری مورد نیاز برای ایجاد واحدهای متانول به سایر فرآورده های نفتی را حداقل یک میلیارد دلار پیش بینی کرد.

ارسال نظر