کد خبر : 23873

کوتاه از پتروشیمی‌های بورسی / آخرین وضعیت خانواده «فارس»

پتروتحلیل- تازه‌ترین اطلاعات شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس منتشر شد.

از «فارس» چه خبر؟

به گزارش «پتروتحلیل»،مجمع عمومی فوق العاده پتروشیمی خلیج فارس در حالی روز چهارشنبه ۲۹ مهرماه ساعت ۱۲ در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می شود که مقرر شده در خصوص افزایش سرمایه شرکت تصمیم گرفته شود. همچنی در همین رابطه برنامه پرداخت سود هلدینگ خلیج فارس اعلام شد؛ براین اساس سهامداران حقیقی از تاریخ یک آذرماه سال جاری از طریق مراجعه به شعب بانک تجارت در سراسر کشور با همراه داتشن کارت و ملی و اعلام کد سهامداری، صندوق‌ها و سبدهای سرمایه‌گذاری از یک آذرماه سال جاری از طریق واریز به حساب بانکی معرفی شده و سهامداران حقوقی نیز از یک آذرماه تا یک اردیبهشت ماه سال ۹۵ از طریق واریز به حساب می‌توانند سود خود را دریافت کنند.

پتروشیمی پارس

البته امروز هلدینگ خلیج فارس در گزارش جامعی مهمترین تحولات داخلی شرکت‌های زیر مجموعه خود را اعلام کرد: در مجمع عمومی عادی شرکت پتروشیمی پارس مقرر شد از محل سود قابل تخصیص مبلغ ۵ هزار ریال سود به ازای هر سهم (جمعا مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال) به صورت خالص بین سهامداران تقسیم و باقیمانده سود به حساب سود انباشته منتقل شد.

پتروشیمی بندر امام

در مجمع عمومی عادی سالانه پتروشیمی بندر امام (ره) اعلام شد: موضوع ادغام شرکت‌های تابعه این پتروشیمی در ابعاد حقوقی و اقتصادی بررسی و گزارش مستدل و مستند آن حداکثر تا پایان دیماه سال جاری ارائه می‌شود. همچنین پیگیری صورتجلسه وزیر نفت اجرایی و تا پایان دیماه سال جاری نیز اختلاف حساب با شرکت‌های زیرمجموعه رفع می‌شود. در این میان به منظور خارج کردن وضعیت مطالبات از بلاتکایفی موضوع توسط امور مالی شرکت و گروه مالی هلدینگ با جدیت پیگیری و حداکثر تا پایان دیماه سال جاری مسائل مربوط شفاف و روشن و نهایی می‌شود.

پتروشیمی تندگویان

در مجمع عمومی پتروشیمی شهید تندگویان نیز مقرر شد که هیات‌مدیره وضعیت مالیاتی شرکت را تا حصول نتیجه پیگیری کند. همچنین تصمیم گرفته شد هیات‌مدیره شرکت نسبت به تعیین تکلیف نهایی دعوی متقابل بین شرکت‌های پتروشیمی تندگویان و مهندسی ساخت و صنایع نفت از طریق محاکم قضایی اقدامات لازم را به عمل آورد.

عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی

در مجمع عمومی شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی نیز اعلام شد: هیات مدیره شرکت نسبت به اخذ و انتقال اسناد مالکیت و ساختمان‌های واگذارشده تا حصوص نتیجه نهایی اقدامات لازم را به عمل آورده و نتیجه را حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریورماه سال ۹۴ به مجمع ارائه کند. همچنین هیات‌مدیره شرکت جهت برون رفت از زیان انباشته و رعایت الزام‌های اجرایی مفاد ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت گزارش توجیهی افزایش سرمایه، از محل مطالبات شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس را حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریورماه به مجمع ارائه کند.

عملیات غیرصنعتی پازارگاد

در مجمع عمومی عادی شرکت عملیات غیرصنعتی پازادگاد مقرر شد پیگیری لازم در سال جاری جهت اصلاح ساختار مالی و افزایش سرمایه به عمل آید و حداکثر ظرف یک ماه خودرو آتش نشانی شماره‌گذاری و تحویل شرکت شود. مقرر شد اسناد مالکیت خودورهای قابل بهره‌برداری به نام شرکت و خودروهای فرسوده از طریق مزایده فروخته شود. همچنین حداکثر تا پایان شهریورماه نسبت به تعیین مبلغ اجاره واحدهای آتی‌ساز، کمپ موقت و کمپ کوهستان توسط هیات پنج نفره کارشناسان دادگستری اقدام و مغایرت حساب‌های ما بین با شرکت‌ها رفع شود. همچنین هیات‌مدیره شرکت ملی نفت احداث بیمارستان مذکور به عهده و هزینه بهداری و بهداشت صنعت نفت گذاشته شده است. بنابراین قدرالسهم اخذ شده از شرکت‌ها مسترد و قدر السهم مابقی از شرکت‌هائی که تاکنون پرداخت نکرده‌اند اخذ و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها در وجه مجریان پرداخت شود.

پتروشیمی خوزستان

در مجمع عمومی پتروشیمی خوزستان هیات مدیره شرکت مکلف کرد نسبت به تهیه گزارش جامع فنی، مالی و عملیاتی مبنی بر ارزیابی تداوم فعالیت و سودآوری و یا توقف تولید و خروج از شمول ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت با استفاده از خدمات یک موسسه حسابرسی مستقل جهت ارائه گزارش حسابرسی عملیاتی در خصوص موضوع فوق الذکر جهت ارائه به مجمع اقدام کند. همچنین اعلام شد: هیات‌مدیره شکایت از بانک صادرات را از طریق مراجع قانونی و قضائی با هماهنگی امور حقوقی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس تا حصوص نتیجه نهایی به عمل می‌آورد.

مدیریت صنایع پتروشیمی

در مجمع عمومی عادی شرکت مدیریت صنایع پتروشیمی نیز مقرر شد در خصوص تسویه ۴۰ درصد سود ابزاری سال ۱۳۸۹ هیات مدیره مکلف شد نسبت به پیگیری تامین وجه از شرکت ملی صنایع پتروشیمی اقدام و نسبت به تسویه تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۴ اقدام لازم را به عمل آورد. نسبت به رفع مغایرت حساب با شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سایر شرکت‌های مندرج در این بند در قالب برنامه و زمانبندی مشخص و توافقنامه سه جانبه بین شرکت‌های ملی صنایع پتروشیمی، مدیریت توسعه و هلدینگ خلیج فارس اقدام و در نتیجه اقدامات را در مقاطع سه‌ماهه و حداکثر تا تاریخ ۳۰ دیماه سال جاری به مجمع اعلام کند. همچنین مقرر شد موانع و مشکل‌های مربوط به مبانی تسهیم هزینه‌ها برطرف و سیستم حسابداری بهای تمام شده پروژه‌های در دست اجرا در سال ۱۳۹۴ به مرحله عملیاتی رسیده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

در همین حال خبرهایی نیز در خصوص شرکت های پتروشیمی اصفهان، خراسان، جم، گلستان، فارابی و پالایش نفت اصفهان نیز انتشار یافته که بخشی از آن در زیر آمده است.

پتروشیمی اصفهان

در مجمع عمومی عادی پتروشیمی اصفهان با سرمایه سیصد میلیارد ریال اعضای هیات‌مدیره به مدت ۲ سال انتخاب شدند که براساس آن شرکت‌های «خودروسازی ماهور اسپادانا»، «فروگاز»، «فولاد ماهان سپاهان»، «صندوق بازنشستگی» و «سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری» به عنوان اعضای اصلی، ترکیب هیات‌مدیره را مشخص کردند. همچنین شرکت «تجارت آذین نقش جهان» به عنوان عضو علی البدل انتخاب شد.

پتروشیمی خراسان

سید حسین میرافضلی که پیش از این به عنوان مدیرعامل پتروشیمی خراسان فعالیت می‌کرد، به عنوان مدیرعامل جدید پتروشیمی جم انتخاب و تعیین شد. در این میان پتروشمی خراسان نیز فعلا بدون مدیرعامل کار خود را دنبال می‌کند و محمد خانلقی؛ رئیس مجتمع با حفظ سمت کارهای امور مدیریت را دنبال می‌کند. منابع مطلع در پتروشیمی خراسان نسبت به زمان تعیین انتخاب مدیرعامل در پتروشیمی خراسان ابراز بی‌اطلاعی کردند.

پتروشیمی جم

در صورت جلسه هیات مدیره پتروشیمی جم علیرضا برادران به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری به جای اکبر محققی به عنوان رئیس هیات مدیره انتخاب شد. پیش از این مدیرعامل پتروشیمی جم نیز عوض شده بود.

پالایش نفت اصفهان

پالایش نفت اصفهان نیز امروز در گزارشی آمار تولید و فروش خود را اعلام کرد: براین اساس این شرکت در پایان ۵ ماه سال جاری در مجموع ۸ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۵۶۹ مترمکعب انواع محصول فروخته که در برابر آن در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری ۱۱ میلیون و ۹۲ هزار و ۹۹۶ مترمکعب تولید شد.

مجمع عمومی سالیانه پتروشیمی گلستان و پتروشیمی فارابی نیز بدون تقسیم سود برگزار شد.

ارسال نظر