کد خبر : 23753

کوتاه از پتروشیمی های بورسی / از «پارسان» تا «تاپیکو»

پتروتحلیل- همزمان با توضیح شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان درباره افزایش سرمایه، سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) نیز از سود اندک خود در پورتفوی یک ماهه منتهی به ۳۱ شهریوماه سال‌جاری خبر داد.

به گزارش «پتروتحلیل»، گروه گسترش نفت‌وگاز پارسیان از عدم ثبت افزایش سرمایه تا تاریخ برگزاری مجمع عمومی عادی سال مالی منتهی به ۳۱ شهریورماه سال ۹۴ خبر داد. مرتضی عزیزی؛ مدیرعامل شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان در نامه‌ای به اداره بر نظارت بر ناشران بورسی اعلام کرد: پیرو تصویب افزایش سرمایه در مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۱۶ مهرماه سال جاری، مراحل افزایش سرمایه مزبور تا تاریخ برگزاری مجمع عمومی عادی سال مالی منتهی به ۳۱ شهریورماه سال ۹۴ انجام نخواهد شد. به گفته عزیزی به دارندگان حق تقدم افزایش سرمایه فعلی سودی از بابت عملکرد سال مالی مزبور تعلق نخواهد گرفت و افزایش سرمایه فوق‎‌الذکر تا زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سال مالی منتهی به ۳۱ شهریورماه سال ۹۵ نزد اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت خواهد رسید. نفت و گاز پارسیان با سرمایه ثبت شده؛ ۳۰ هزار میلیارد ریال و سرمایه ثبت نشده؛ ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال می‌خواهد سرمایه فعلی خود را از ۳۰ هزار میلیارد ریال به میزان ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال (معادل ۳۵ درصد) از محل مطالبات و آورده نقدی افزایش دهد. این در حالی است که مجمع عمومی فوق‌العاده برای سال مالی منتهی به ۳۱ شهریورماه سال ۹۵ روز ۱۶ مهرماه برگزار شد و در آن با افزایش سرمایه مزبور موافقت شد.

همچنین شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با سرمایه ثبت شده ۴۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در اطلاعیه جدید صورت وضعیت پورتفوی یک‌ماهه منتهی به ۳۱ شهریورماه اسال ۹۴ اعلام کرد: ذخیره کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌ها صفر میلیون ریال است و این در حالی است که در صورت ریز معاملات سهام واگذارشده خود از سود ۲۶ میلیون ریالی سهام پتروشیمی شیراز با بهای تمام شده ۱۱ میلیون ریال و مبلغ واگذاری ۳۷ میلیون ریال خبر داد.

ارسال نظر