کد خبر : 23685

پیش بینی بازار «پت» ها / بطری های چینی به کمترین قیمت رسیدند

colored-plastic-bottles

پتروتحلیل- در کشور چین قیمت های پلی اتیلن ترفتالات در هفته گذشته شاهد دور جدیدی از کاهش ها بود، زیرا برخی از فروشندگان به سبب سکون این بازار که در تعطیلات ملی این کشور ریشه دارد، تمایل داشتند در قیمت های پیشنهادی خود کاهش بیشتری اعمال کنند.

به گزارش «پتروتحلیل»، قیمت های پلی اتیلن ترفتالاتِ صادراتی در هفته گذشته در بازار چین به صورت FOB با کاهش ۲۰ تا ۴۰ دلاری به ۸۳۰ تا ۸۶۰ دلار در هر تن رسید.

طبق داده های شاخص قیمت پایگاه تحلیل ChemObris، میانگین قیمت هفتگی پلی اتیلن ترفتالات به صورت FOB در چین در حال حاضر در پایین ترین میزان خود از دسامبر ۲۰۰۸ قرار دارد. یکی از معامله کنندگان حاضر در شانگهای می گوید: «بازار در این هفته بسیار آرام است زیرا اکثر معامله کنندگان به تعطیلات رفته اند. از این رو بسیاری از فروشندگان مجبور هستند به منظور بستن قرارداد قبل از رفتن مشتری هایشان قیمت های پیشنهادی شان را کاهش دهند.

در این میان قیمت های صنایع بالا دستی به کاهش خود ادامه می دهد. ممکن است شاهد این باشیم که پس از تعطیلات قیمت ها به مرز ۸۰۰ دلار برسند.»

طبق گزارشات قیمت های پلی اتیلن ترفتالات صادراتی به کره جنوبی به صورت فوب ۸۸۰ تا ۹۲۰ دلار بوده است. بازۀ پایینی محدودۀ قیمتی نسبت به دو هفتۀ قبل ثابت بوده اما بازۀ بالایی ۱۰ دلار در هر تن کاهش داشته است.

یکی از تولیدکنندگان کره جنوبی می گوید: « ما این هفته به لطف تعطیلات در چین توانستیم قراردادهایی را با قیمت های ۸۸۰ تا ۸۹۰ دلار در هر تن به صورت FOB منعقد کنیم. با این وجود، فکر می کنیم پس از تمام شدن تعطیلات در چین قیمت های این محصول باز هم کاهش بیابد.»

به گزارش «پتروتحلیل»، در بازار داخلی چین در هفته گذشته قیمت های پلی اتیلن ترفتالات در حدود ۱۵۰ یوآن در هر تن (۲۴ دلار در هر تن) کاهش یافت. یکی از تولیدکنندگان چینی می گوید: «ما احساس می کنیم که جو بازار تا پایان سال کاهشی باقی بماند زیرا در حال ورود به فصل پاییز هستیم که در آن معاملات در این بازار کاهش می یابد.»

پیش بینی می شود قیمت های پلی اتیلن ترفتالات در کوتاه مدت روند نزولی داشته باشد زیرا محتمل است که با آغاز فصل پاییز وضعیت تقاضا بدتر شود. این هفته در بازار مواد خام در چین و به صورت CFR قیمت های اسید ترفتالیک خالص غالباً بدون تغییر بوده و بین ۵۸۰ تا ۵۸۵ دلار معامله شدند اما قیمت های مونو اتیلن گلیکول با شرایط فروش یکسان با کاهش ۱۵ تا ۲۰ دلاری به ۶۵۰ تا ۶۵۵ دلار رسیدند.

ارسال نظر