کد خبر : 23660

افزایش فاصله قیمت بین «پی وی سی اتیلنی» و «پی وسی اَسِتیلنی»

pvc3

پتروتحلیل- فاصله قیمت بین پی وی سی اتیلنی و پی وسی اَسِتیلنی زیاد شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، این هفته در چین فاصله قیمتی بین پی وی سی ساخته شده از اتیلن و پی وی سی ساخته شده از استیلن بیشتر شد، زیرا برخی از فروشندگان پی وی سی استیلنی به منظور رقابت با قیمت های پی وی سی های اتیلنی که به لطف پایین آمدن قیمت های صنایع بالادستی در چند ماه اخیر از سوی خریداران ترجیح داده شده است، قیمت های پیشنهادی خود را برای فروش این محصول پایین آوردند.

با این حال با توجه به اینکه قیمت های اتیلن بخاطر پیش بینی کم شدن عرضه در ماه اکتبر به سبب تعطیلی کارخانه های کراکینگ افزایش یافت، قیمت های این محصول نیز کمی افزایش یافت، قیمت های پی وی سی اتیلنی در بازار داخلی چین غالبا بدون تغییر بودند و در هفته اخیر کمی افزایش یافتند.

طبق داده های شاخص قیمت پایگاه تحلیلی ChemObris، پی وی سی ساخته شده از اتیلن در چین به صورت(Ex-Warehouse(1) در حاضر با ۱۰ دلار افزایش نسبت به دو هفتۀ قبل ۶۰ دلار بیشتر از پی وی سی ساخته شده از استیلن معامله می شود. یکی از تولیدکنندگان پی وی سی اتیلنی و از منابع ما گزارش داد که آن ها قیمت های پی وی سی های صادراتی ها خود را برای ماه اکتبر بالاتر برده و به صورت FOB به ۷۶۰ دلار در هر رسانده اند اما قیمت های خود برای این محصول در بازار داخلی چین را ثابت نگه داشته اند.

او می گوید: «این روزها بخاطر نزدیک بودن تعطیلات ملی تقاضایی وجود ندارد». در این میان گفته می شود قیمت های پی وی سی استیلنی به صورت FOB بین ۷۳۰ تا ۷۵۰ دلار در هر تن بوده است. یکی از تولیدکنندگان این نوع پی وی سی می گوید به سبب کم بودن تقاضا ما انتظار نداریم در کوتاه مدت در قیمت ها شاهد کاهش باشیم.

به گزارش «پتروتحلیل»، یک تبدیل کنندۀ مالزیایی از خرید پی وی سی اتیلنی چین به صورت CIF در ابتدای هفته با قیمت ۷۷۵ دلار در هر تن خبر داده بود و اظهار کرده بود با توجه به اختلاف کم قیمت بین این محصولات او پی وی سی اتیلنی را به پی وی سی استیلنی ترجیح می دهد. با این وجود به گفتۀ برخی اگر این اختلاف قیمت بین این دو محصول ادامه بیابد ممکن است پی وی سی استیلنی به زودی در بازار صادرات قدرت رقابت خود را باز بیابد. در بازار واردات پی وی سی در چین، در این هفته قیمت ها غالباً بدون تغییر بوده و به صورت CFR بین ۸۰۰ تا ۸۱۰ دلار در هر تن قرار داشتند.

به سبب فرارسیدن تعطیلات ملی در چین پیش بینی نمی شود قیمت های پی وی سی شاهد تغییر چشمگیری باشد. به گفتۀ برخی از معامله کنندگان ممکن است به سبب ضعیف شدن اقتصاد چین تقاضا در این بازار پس از تعطیلات نیز کم باقی بماند.

(۱) در این سیستم فروش فروشنده کالاها را در انبار مشخصی قرار می دهد و خریدار مسئولیت هماهنگی و حمل کالاها را دارد

ارسال نظر