کد خبر : 23579

کاهش تقاضا برای اِی بی اِس(ABS) چینی / استایرن به افت خود ادامه می دهد؟

abs

پتروتحلیل- تقاضای کم همچنان موجب کاهش قیمت های اِی بی اِس (ABS) است.

به گزارش «پتروتحلیل»، در هفته گذشته قیمت های ای بی اس در چین به سبب تقاضای محدود برای این محصول و پایین آمدن قیمت استایرن به کاهش خود ادامه دادند. قیمت های ای بی اس وارداتی در چین به صورت CFR با ۲۰ تا ۴۰ دلار کاهش به ۱۲۹۵ تا ۱۳۷۰ دلار در هر تن رسید و طبق گزارشات یکی از قراردادها برای ای بی اس وارداتی از کره جنوبی ۱۳۰۰ دلار در هر تن بوده است.

یکی از فروشندگان می گوید که آن ها پیشنهادهای خود برای فروش ای بی اس تایوانی به صورت CFR را ۵ تا ۲۰ دلار کاهش داده و به ۱۳۰۰ تا ۱۳۱۵ دلار در هر تن رسانده اند و اضافه کرد: «با توجه به اینکه شاهد بهبود واقعیِ وضعیت تقاضا نبوده ایم قیمت های ای بی اس به کاهش خود ادامه خواهند داد.»

یکی تولیدکنندگان کره جنوبی که بسته شدن قراردادهایی با قیمت ۱۳۰۰ دلار در هر تن را گزارش داده بود می گوید: «تقاضا در بازار ای بی اس محدود است و اکثر خریداران این روزها ترجیح می دهند به منظور کاهش خطرات مربوط تغییرات نرخ ارز خرید خود را از بازار داخلی انجام دهند.

قیمت های ای بی اس در بازار داخلی چین در هفته های اخیر ۱۵۰ تا ۲۵۰ یوآن در هر تن (۲۴ تا ۳۹ دلار در هر تن) کاهش یافته است. یکی از توزیع کنندگان گزارش داده است که ای بی اس وارداتیِ تایوان و کره جنوبی و همچنین ای بی اس داخلی چین را با قیمت ۱۰۴۰۰ یوآن در هر تن (۱۳۹۴ دلار در هر تن بدون مالیات بر ارزش افزوده) خریداری کرده است. این توزیع کننده می گوید: «تقاضا برای ای بی اس چینی هنوز کم است و ما معتقدیم این مسئله بخاطر کم شدن سرعت رشد اقتصاد این کشور و همچنین تعطیلات یک هفته ای ماه اکتبر است.»

احتمال دارد قیمت های ای بی اس در روزهای آتی کاهش بیابد، زیرا تقاضا پایین باقی خواهند ماند، اما قیمت های استایرن به کاهش خود ادامه می دهند. یکی از تولیدکنندگان بازار داخلی چین می گوید: «کاهش رشد در بخش املاک چین تقاضا برای مصارف خانگی مثل دستگاه های تهویه و ماشین های لباسشویی را کاهش داده است.» در بازار مواد خام قیمت های اِی سی اِن[۱] در بازار نقدیِ چین به صورت CFR با کاهش ۱۵ دلاری به ۱۰۹۵ دلار در هر تن رسید در حالیکه قیمت های بوتادین در بازار نقدی چین با کاهش ۵ دلاری ۹۴۵ دلار در هر تن معامله شد.

[۱] اکریلونیتریل

ارسال نظر