کد خبر : 23563

تولید «ایکس فایو» باختر تا پایان مهر / تولید «دویست و نه» در پتروشیمی لرستان

DSC_0042

پتروتحلیل- رییس بازاریابی و فروش داخلی شرکت بازرگانی کالای باختر از تولید EX5 تا پایان مهرماه در مجتمع پلیمر کرمانشاه خبر داد.

محمد رضایی در گفت و گو با خبرنگار «پتروتحلیل» خاطر نشان کرد: با توجه به شروع تولید EX5 در هفته جاری علاوه بر عرضه BL3 که موجودی انبار مجتمع است، EX5 نیز عرضه خواهد شد.

وی همچنین در ادامه به تولید آزمایشی پلی اتیلن سبک خطی ۲۰۹ در مجتمع پتروشیمی لرستان اشاره کرد و گفت: پلی اتیلن سبک خطی ۲۰۹ پتروشیمی لرستان کیفیتی مشابه با ۲۰۹ امیرکبیر دارد و در حال حاضر برای تولید آن از کاتالیست امیرکبیر استفاده می شود.

رییس بازاریابی و فروش داخلی شرکت بازرگانی کالای باختر در ادامه افزود: تولید آزمایشی در پتروشیمی لرستان به مدت دو ماه آغاز شده است، اما با توجه به کمبود خوراک در این مجتمع تولید پلی اتیلن سبک خطی ۲۰۹ متناوب نیست و روزانه به میزان ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن پلی اتیلن سبک خطی ۲۰۹ در پتروشیمی لرستان تولید می شود که با برطرف شدن کمبود خوراک تولید این مجتمع به ۹۰۰ تن در روز خواهد رسید.

وی همچنین به راه اندازی خط تولید بوتن در پتروشیمی مهاباد اشاره کرد و گفت: واحدهای پلیمری این مجتمع نیز به زودی راه اندازی خواهد شد. به گفته رضایی پتروشیمی کردستان نیز تا سال ۹۵ راه اندازی خواهد شد.

ارسال نظر