کد خبر : 23550

پیش بینی ها از بازار پلی استایرن

polyastairen1

پتروتحلیل- معاملات در بازار پلی استایرن پیش از تعطیلات محدود شده است.

به گزارش «پتروتحلیل»، خریداران در بازار پلی استایرن چین گزارش داده اند که معاملات در چند روز اخیر قبل از تعطیلات رسمی این کشور که از اول اکتبر شروع می شود محدود شده است.

این بازار روند ثابت و تا حدود کمی کاهشی را دنبال کرده است و این امر به خاطر افزایش جزئی قیمت استایرن در بازار نقدی و عدم تغییر در قیمت های انرژی بوده است. پیشنهادهای فروش پلی استایرن در چین به صورت CFR و هنگ کنگ به صورت FCA شاهد کاهش ۱۰ تا ۲۰ دلاری بود و برای پلی استایرن معمولی و پلی استایرن مقاوم به ترتیب به ۱۰۸۰ تا ۱۱۵۰ دلار و ۱۱۸۰ تا ۱۲۴۰ دلار در هر تن رسید.

یکی از تبدیل کنندگان که از طرف شرکت های تایوانی به صورت CFR برای پلی استایرن معمولی پیشنهادی با قیمت ۱۱۲۰ دلار در هر تن را دریافت کرده است می گوید: «ما معتقدیم که قیمت های استایرن در بازار نقدی به پایین ترین حد ممکن نزدیک خواهند شد و این بازار مجدداً شاهد کاهش ۲۰ تا ۳۰ دلاری خواهد بود.

میزان تقاضا برای محصولات نهایی ما رضایت بخش نیست همینطور ما برای توسعۀ صادراتمان به اروپا با مشکل مواجه هستیم و کاهش ارزش یوآن بر صادرات ما تأثیر مثبتی نگذاشته است.»

به گزارش «پتروتحلیل»، یکی از تولیدکنندگان کره جنوبی می گوید که آن ها قیمت های پیشنهادی خود برای پلی استایرن مقاوم به صورت CFR را ۱۰ دلار کاهش داده و به رقم ۱۱۸۰ دلار در هر تن رسانده اند. یکی از منابع آگاه از وضعیت تولید می گوید: «تقاضا برای استایرن بطور کلی کم است و تقاضا برای پلی استایرن کمتر از تقاضا برای اِی بی اِس می باشد. عرضۀ پلی استایرن کافی است اما خریداران بیش از نیاز ضروریِ خود خرید نمی کنند.» در بازار داخلی چین قیمت های پلی استایرن در هفته های اخیر بدون تغییر بوده است.

انتظار نمی رود در چند روز باقی مانده به شروع تعطیلات چین در یکم اکتبر قیمت های پلی استایرن شاهد تغییر چشمگیری باشد با اینحال با توجه به اینکه فروشندگان معترف هستند که برای بستن قرارداد با قیمت های فعلی دچار مشکل هستند، تخفیف هایی از سوی آن ها ممکن است موجب انجام معاملاتی نیز بشود.

ارسال نظر