کد خبر : 23513

نخستین محموله گازوئیل در بورس انرژی

پتروتحلیل- امروز در بورس انرژی نخستین محموله گازوئیل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی عرضه شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، در کنار معاملات مداوم قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و نفت کوره در بازار مشتقه، کالاهای حلال­های ۴۰۲ و ۴۱۰ پالایش نفت شیراز، حلال­های ۴۰۰، ۴۰۲ و ۴۱۰ پالایش نفت اصفهان، برش سنگین پالایش نفت شازند و میعانات گازی مجتمع گاز پارس جنوبی در رینگ داخلی و حلال ۴۰۲ پالایش نفت اصفهان و نفت گاز(گازوئیل) شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در رینگ بین­ الملل عرضه شد.

در همین حال روز گذشته هم آیزوریسایکل، آیزوفید و حلال ۴۰۲ پالایش نفت تبریز، متانول پتروشیمی زاگرس و آیزوریسایکل پالایش نفت بندرعباس در رینگ داخلی بورس انرژی مورد معامله قرار گرفت.

در رینگ بین الملل بورس انرژی نیز در این روز گاز مایع خام پالایش گاز ایلام عرضه شد، به این ترتیب کل معاملات صورت گرفته برروی این کالاها معادل ۵ هزار و ۳۱۹ تن به ارزشی قریب به ۵۰ میلیارد ریال بوده است.

در همین حال معاملات حلال ۴۰۲ پالایش نفت تبریز در رینگ داخلی با ارزشی معادل ۳۲ میلیارد ریال بیشترین سهم را از حیث ارزش در کل معاملات این روز بازار فیزیکی بورس انرژی ایران از آن خود کرد.

این روز همچنین در تابلوی سلف موازی استاندارد نفت کوره بورس انرژی ایران، نمادهای سمانک ۹۵۱، ۹۵۲ و ۹۵۳ جمعاً به میزان ۲ میلیارد و ۷۶۲ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.
در مجموع ارزش کل معاملات نخستین روز هفته بورس انرژی ایران به ۸۹ میلیارد و ۴۳۷ میلیون بالغ شد.
ارسال نظر