کد خبر : 23479

پاسخ پتروشیمی «تبریز» به انتقادها / رایزنی برای دریافت خوراک انجام شده است

tabriz1

پتروتحلیل- مدیر بازاریابی و فروش پتروشیمی تبریز گفت: پتروشیمی تبریز با کمبود روزانه ۲۰۰ تن استایرن روبه رو است که سبب کاهش ظرفیت تولید در این مجتمع شده است.

کاوه مهرنیا، در گفت وگو با خبرنگار «پتروتحلیل» خاطر نشان کرد: از سوی دیگر اورهال پتروشیمی پارس آغاز شده است و حجم عرضه های این مجتمع کاهش یافته است، به همین دلیل پتروشیمی تبریز هفته قبل توانست تنها ۴۰ تن استایرن مونومر با سقف قیمت خریداری کند، به همین دلیل با کمبود خوراک مواجه شده ایم.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر واحد ABS و HIPS متوقف است و امیدوار هستیم که با رایزنی های صورت گرفته بتوانیم از پتروشیمی پارس، خوراک دریافت کنیم.

مدیر بازاریابی و فروش پتروشیمی تبریز در ادامه افزود: به نظر می رسد رایزنی های انجام شده برای دریافت خوراک از پتروشیمی پارس نتیجه دهد و از این رو در جهت تثبیت بازار داخل و افزایش عرضه ها حرکت خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به اورهال ۴۵ روزه پتروشیمی پارس خاطر نشان کرد: این موضوع نیز سبب تحریک تقاضا شده و موجی در واحدهای بزرگ ایجاد کرده است، از سوی دیگر برخی از بازاریان نیز خریدهای عمده ای در بازار پلی استایرن انجام داده اند که به تحریک بیشتر تقاضا کمک کرده است.

به گفته مهرنیا، برای تامین خوراک پتروشیمی تبریز قول های مساعدی ازسوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی و همچنین انجمن کارفرمایان پتروشیمی داده شده است.

ارسال نظر