کد خبر : 23292

بهره برداری از پتروشیمی زنجان در گرو ۲۰ هزارمیلیارد ریال

پتروتحلیل- بهره برداری از پتروشیمی زنجان نیازمند ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی زنجان با بیان این مطلب، خاطر نشان کرد: کل سرمایه پتروشیمی زنجان از ابتدا تا کنون فقط ۵۶۰ میلیارد ریال بوده است اما این پروژه برای بهره برداری به ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

محمد رضا مدیری افزود: قرار است ۴۰ درصد این میزان سرمایه از طریق افزایش سرمایه از محل آورده سهامداران و بقیه در قالب تسهیلات بانکی تامین شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی زنجان گفت: سازمان بورس در نهایت و پس از تمامی بررسی ها، ۱۸ مرداد امسال با افزایش ۵٫۳ برابری سرمایه شرکت صنایع پتروشیمی در دو مرحله موافقت کرد و هیات مدیره جدید این شرکت طی ۹ ماه گذشته، ابتدا برنامه تامین مالی شرکت صنایع پتروشیمی را بازنویسی و بروز کرد و سپس این برنامه پس از تایید توسط حسابرس قانونی، برای اخذ مجوز افزایش سرمایه، اسفند سال گذشته به سازمان بورس ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: در پی حضور استاندار زنجان در جلسه ۲۱ مرداد امسال در جلسه هیات دولت و گزارش وی درباره پروژه های این استان، دبیر هیات دولت طی نامه ای به مدیر عامل صندوق توسعه ملی، خبر از موافقت دولت با پرداخت وام ارزی ۲۶۵ یورویی به پروژه پتروشیمی زنجان داد.

مدیری ادامه داد: لازمه پرداخت این تسهیلات، این است که سهامداران شرکت پتروشیمی، نخست آورده خود را در قالب افزایش سرمایه به دولت عرضه کنند و دولت نیز به اعتبار این افزایش سرمایه، سهم خود را به صورت تسهیلات ارزی از محل صندوق توسعه ملی پرداخت کند.

به گزارش ایرنا،مدیرعامل شرکت پتروشیمی زنجان گفت: هفته گذشته در جریان مجمع فوق العاده پتروشیمی که در زنجان برگزار شد، پس از گزارش مفصل اعضای مجمع با افزایش سرمایه موافقت کردند.

وی افزود: طی ماه های گذشته به جد حتی در سطح مذاکره با مقامات ذیربط ارشد اجرایی کشور پیگیر احیای پروژه اوره و آمونیاک زنجان بودیم و مجمع سهامداران نیز با تصویب افزایش سرمایه به میزان ۲ برابری در مرحله اول موافقت کرد.

مدیری یادآورشد: در مهلت دو ماهه تعیین شده، از میانه مهر جاری، سهامداران باید نسبت به تادیه سهم خود بابت افزایش سرمایه اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی زنجان گفت: نزدیک به ۹۰ درصد سهامداران خرد این شرکت، ساکن استان زنجان هستند و چنانچه ۴۳ درصد آنان که برای مشارکت در افزایش سرمایه فقط شش هزار میلیارد ریال به طور متوسط پرداخت کنند در این روند مشارکت نداشته باشند، سهم مالکیت استان در این پروژه بزرگ صنعتی، تضعیف خواهد شد.

ارسال نظر