کد خبر : 23259

پتروشیمی اروند از بندرامام سبقت گرفت

ortozailin

پتروتحلیل- امروز سودکاستیک اروند همچنان با تقاضایی بیشتر از عرضه روبه رو شد، حال آنکه سودکاستیک بندرامام تقاضایی کمتر از عرضه داشت.

به گزارش «پتروتحلیل»، عرضه ۵ هزارتنی سودکاستیک اروند، امروز تقاضایی معادل با ۷ هزار و ۵۰۰ تن داشت و با میانگین قیمت ۴۲۱ تومان توسط معامله گران خریداری شد. همچنین در مقابل عرضه ۲ هزار تنی سودکاستیک بندر امام صف تقاضای یک هزار و ۴۵۰ تنی قرار گرفت و به این ترتیب این کالا با قیمت پایه ۳۹۳ تومان معامله شد.

علی نمازی، کارشناس بازار شیمیایی درباره افزایش تقاضای سودکاستیک در هفته اخیر به خبرنگار «پتروتحلیل» گفت: در فصل مصرف سودکاستیک قرار داریم و همچنین تولید سودکاستیک پتروشیمی بندرامام نیز کاهش یافته است، از سوی دیگر محموله های فروخته شده قبلی نیز به خریداران تحویل داده نشده، از این رو تقاضا برای خرید این کالا افزایش یافته است.

به گفته این کارشناس، حجم تقاضای ثبت شده برای سودکاستیک اروند با توجه به عدم نگرانی در خصوص تحویل بار بیشتر از بندرامام است. این در حالی است که قیمت سودکاستیک در بازار داخل به ۵۰۰ تا ۵۱۰ تومان در هر کیلو رسیده است.

در همین حال در این روز اسیدنیتریک کارون، پارزایلین برزویه و آروماتیک سنگین بوعلی سینا و همچنین ایزوبوتانول پتروشیمی شازند در بورس کالای ایران عرضه و بخشی از این کالاها با قیمت پایه مورد معامله قرار گرفتند.

ارسال نظر