کد خبر : 23247

سال آینده پتروشیمی همگتانه افتتاح می شود؟

پتروتحلیل- احتمالا سال آینده پتروشیمی همگتانه افتتاح شود.

حمیدرضا متین در گفت‌وگو با تسنیم در همدان، درباره آخرین وضعیت پتروشیمی هگمتانه اظهار داشت: قرار است ۳۳ درصد سهم شرکت پتروشیمی ایران در پتروشیمی هگمتانه به مزایده گذاشته شده و از این طریق به فروش برسد.

وی با اشاره به اینکه این میزان سهام به بخش خصوصی واگذار می‌شود که ممکن است سرمایه‌گذار فعلی آن را خریداری کند، افزود: استاندار همدان دستور برگزاری هر چه سریع‌تر مزایده را صادر کرده و به دنبال برگزاری آن هستیم.

متین با بیان اینکه باید سهم شرکت پتروشیمی ایران کارشناسی و قیمت‌گذاری شود، عنوان کرد: باید میزان کسری‌ها براساس نرخ روز محاسبه شده و سرمایه‌گذار جدید از تمامی موارد مطمئن باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اعلام اینکه زمان برگزاری مناقصه باید توسط سازمان خصوصی‌سازی اعلام شود، تاکید کرد: تقاضای کارشناسی سریع داشتیم تا کارشناسان ارزیابی، کار خود را انجام داده و مزایده انجام شود.

وی با اعلام اینکه تلاش بر این است تا اواخر امسال مزایده پتروشیمی هگمتانه برگزار شود، بیان کرد: احتمال می‌دهیم اگر مشکلی پیش نیاید پتروشیمی هگمتانه سال بعد افتتاح شود.

وی درباره تسهیلات پتروشیمی هگمتانه نیز گفت: با وجود تاکید استاندار به دنبال این بودیم تا تسهیلات ۲۰ میلیارد تومانی برای پتروشیمی هگمتانه را از طریق بانک صادرات دریافت کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان بیان کرد: با توجه به اینکه طرح در مشارکت بانک ملی است به استناد بند دو دستورالعمل پرداخت تسهیلات فعلاً از پذیرش پرونده تسهیلات پتروشیمی هگمتانه خودداری کرده‌اند ولی پیگیر هستیم تا این امر انجام شود.

قرار بود پروژه پتروشیمی هگمتانه تیر ماه امسال پس از چندین سال به بهره‌برداری رسیده و انتظار مردم و کارکنان این کارخانه را برآورده سازد که متاسفانه این بار نیز همچون دفعات گذشته این اقدام عملیاتی نشد.

براساس توافقات جدی قرار شده تا سهم شرکت پتروشیمی ایران به مزایده گذاشته شده و این پروژه به بخش خصوصی واگذار شود تا شاهد بهره‌برداری از این پروژه بود.

ارسال نظر