کد خبر : 23146

صف خرید پالایشی ها

boors3

پتروتحلیل- در آخرین روز معاملاتی شهریور ۹۴، شاخص کل بورس تهران با صعود ۲۴۸ واحدی به رقم ۶۸۶ واحد رسید. همچنین در بازار فرابورس شاخص آیفکس با ۹ پله صعود ۶۸۶ واحد شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، اگرچه بورس تهران در فصل تابستان روزهای پر فراز و نشیبی را در سایه مسئله هسته ای پشت سرگذاشت اما در آستانه ورود به فصل پاییز روز مثبتی را تجربه کرد به طوری که شرکت های پالایشی نفت بندرعباس، نفت تهران، نفت شیراز پس از ۷ روز کاری و کاهش شدید قیمت، معاملات مثبت و همراه با صف خرید را به نمایش گذاشتند.

در میان این شرکت ها نفت بندرعباس شاخص کل را ۴۱ واحد افزایش داد و با رشد ۳٫۸ درصد به قیمت ۳۵۰ تومان رسید. در گروه فرآورده های نفتی نمادهای شپاس، شبهرن، شنفت، شسپا، شاوان و شبریز در محدوده منفی معامله شدند. در پایان بازار امروز نماد حق تقدم "شتران" متوقف شد. اما نمادهای پتروشیمی همچنان با بی اقبالی سهامداران معاملات کم حجمی را رقم زدند.

امروز در نماد پارسان ۳٫۸ میلیون سهم کد به کد شد که این امر موجب افزایش ۳۲ واحدی شاخص کل شد. نماد شپلی ۵ درصد رشد کرد. اکثر نمادهای محصولات شیمیایی در محدوده منفی معامله شدند.

طی معاملات روز جاری در نماد "مبین" ۲۸ میلیون سهم توسط سهامداران حقوقی کد به کد شد. نماد "تاپیکو" پس از برگزاری مجمع عمومی بازگشایی شد. مجمع عمومی شرکت پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان نیز برگزار شد و طی آن ۱۰ تومان سود نقدی بین سهامداران شرکت تقسیم شد.

ارسال نظر