کد خبر : 22975

نگاه متفاوت وزیر اقتصاد و نفت به خوراک پتروشیمی ها

رئیس جمهوری باید به عنوان فرمانده دولت به موضوع خوراک پتروشیمی ها ورود کند.

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با سنا، با بیان اینکه باید ازدولت یک صدا شنیده شود تا فعالان اقتصادی برمبنای تصمیم واحدی پا به میدان اقتصاد بگذارند، گفت: نگاه وزرای اقتصاد و نفت نسبت به موضوع واحد خوراک پتروشیمی ها کاملاً متفاوت است بنابراین در اینجا شخص رییس جمهوری باید به عنوان فرمانده دولت و گوینده حرف آخر به این موضوع ورود کند.

محمدرضا پورابراهیمی افزود: نظرات متفاوت وزرای اقتصادی دولت در دو صنعت بزرگ پتروشیمی و معدنی نه تنها مانع تصمیم گیری برای فعالان این دو بازار شده بلکه در میان مدت و بلندمدت باعث زیان دولت و وزارتخانه های درگیر با قشر کارگر و بازنشستگان شده است.

وی درباره آخرین تصمیمات غیررسمی درباره قیمت گذاری وزارت نفت برای خوراک پتروشیمی ها، اظهار داشت: نقطه نظرات متفاوت وزرا درباره یک موضوع واحد به شدت برای سرمایه گذاری در حوزه اقتصاد چالش ایجاد می کند.

وی افزود: بزرگترین پرتفوی شرکت های پتروشیمی متعلق به دو وزارتخانه رفاه و دفاع است که حوزه فعالیت شان اقشار کارگر و بازنشستگان نیروی نظامی کشور است.

وی تصریح کرد: اثر کاهش قیمت سهام این شرکت ها چندین برابر درآمدی که بابت فروش گاز به شرکت های پتروشیمی به دست آمده به خود دولت صدمه زده است.

ارسال نظر