کد خبر : 22825

خوراک ۱۳ سنتی؛ از اعمال سلیقه تا بازار منفی پتروشیمی ها

gaz1

پتروتحلیل- خوراک ۱۳ سنتی می تواند تاثیری منفی بر پتروشیمی هایی که از خوراک گاز استفاده می کنند، داشته باشد، به طوری که پس از اعلام این خبر طی سه روز گذشته شاهد بازاری منفی هستیم.

حامد سالاری، کارشناس صنعت پتروشیمی در این باره به خبرنگار «پتروتحلیل»، گفت: متاسفانه در حال حاضر قیمت ۱۳ سنتی خوراک غیرکارشناسی تعیین شده است؛ چرا که زمانی که صحبت از خوراک ۱۳ سنتی مطرح شده بود، قیمت متانول در حدود ۳۸۰ دلار و اوره نیز ۳۲۰ دلار در هر تن بود، اما در حال حاضر قیمت متانول به ۲۳۰ دلار و اوره به ۲۴۰ دلار در هر تن رسیده است که این موضوع می تواند بر سود پتروشیمی ها تاثیر به سزایی داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جلسات بسیاری با مدیران نفتی و مشاور رییس جمهور در امور اقتصادی در این خصوص گذاشته شده است، افزود: در این جلسات اسناد و مداراک بسیاری در خصوص قیمت خوراک پتروشیمی ها ارایه شد و اکثر فعالان این حوزه نرخ ۱۰ سنت را برای خوراک اعلام کردند، اما متاسفانه شاهد اعمال سلیقه وزیر در خصوص قیمت ۱۳ سنتی برای خوراک هستیم.

این کارشناس صنعت پتروشیمی در ادامه تاکید کرد: طی دو سال گذشته شرکت های پتروشیمی تلاش کردند تا با ارایه مداراک و اسناد از تعیین قیمت ۱۳ سنتی برای خوراک جلوگیری کنند، اما متاسفانه شاهد هستیم که این اتفاق رخ نداد.

وی با اشاره به اینکه پس از اعلام قیمت خوراک شاهد هستیم که بازار سهام طی سه روز اخیر منفی بوده است، گفت: به نظر می رسد روزهای خوبی در انتظار سرمایه گذاری در این صنعت باشد.

ارسال نظر