کد خبر : 22547

افت ۳۰۰ تومانی پلی پروپیلن ها / پلی استایرن مقاوم در صدر ارزان های بورس

A (164)

پتروتحلیل- قیمت های پایه محصولات پتروشیمی امروز با افت مجدد روبه رو شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، امروز در لیست اعلامی قیمت های پایه که توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای نیمه دوم شهریور ماه اعلام شد، بیشترین افت قیمتی متعلق به پلی استایرن مقاوم بود. به این ترتیب این کالا نسبت به دو هفته گذشته ۹ درصد افت قیمت داشت و به میزان ۳۹۹ تومان ارزان تر از دو هفته پیش اعلام شد.

در همین حال در رده های بعدی افت قیمت پلی پروپیلن های نساجی و شیمیایی با ۸ و ۷ درصد افت مواجه شدند، به این ترتیب پلی پروپیلن های نساجی ۳۱۷ تومان نسبت به دو هفته گذشته افت داشتند و به رقم ۳ هزار و ۳۸۸ تومان رسیدند، همچنین پلی پروپیلن های شیمیایی نیز در هفته جاری ۳۰۹ تومان افت داشت و به قیمت ۳ هزار و ۹۶۸ تومان رسیدند. از سوی دیگر پلی استایرن معمولی هم ۶ درصد نسبت به دو هفته گذشته ارزان تر شد و به رقم ۳ هزارو ۸۶۹ تومان رسید.

براساس این گزارش، پی وی سی نیز در رده بعدی افت قیمت با ۴/۸ درصد و پلی اتیلن های سبک فیلم با ۴/۷ درصد قرار دارند. همچنین پلی اتیلن سنگین تزریقی، فیلم، دورانی و بادی و پلی اتیلن های سبک خطی و پلی استایرن های انبساطی با افت در محدوده ۳ درصد نسبت به دو هفته گذشته و در اعلام جدید قیمت های پایه روبه رو شدند.

همچنین امروز کمترین افت قیمت متعلق به گروه «پت» بطری بود، این کالا ۳۳ تومان نسبت به دو هفته گذشته افت قیمت داشت.

همچنین نرخ دلار نیز در نیمه دوم شهریور ۳ هزار و ۳۹۰ تومان در نظر گرفته شده است که نسبت به دو هفته گذشته افزایش را نشان می دهد. قیمت دلار دو هفته گذشته ۳۳۴۴۰ بود، به این ترتیب قیمت فعلی دلار ۱٫۳ درصد افزایش را نشان می دهد.

اکثر کارشناسان بازار پتروشیمی معتقدند؛ قیمت های فعلی اکثر محصولات پلیمری در حال حاضر با نرخ های جهانی همسو شده است، البته برخی از کارشناسان بازار هم می گویند: قیمت پلی اتیلن های سبک خطی و پلی پروپیلن ها هنوز کاملا با نرخ جهانی آنها منتطبق نشده است.

در همین حال امروز قیمت SF060 پلی نار در رینگ پتروشیمی با نرخ جدید عرضه خواهد شد.

ارسال نظر