کد خبر : 22394

فاز یک بزرگترین پتروشیمی یوتیلیتی به زودی افتتاح می شود

damavand

پتروتحلیل- پتروشیمی دماوند به عنوان بزرگترین پتروشیمی یوتیلیتی کشور در فاز ۲ پتروشیمی عسلویه به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، پتروشیمی دماوند بزرگترین عامل ارتباطی ٢۴ طرح پتروشیمی در فاز ٢ پارس جنوبی است که عملیات اجرایی فاز یک طرح به همراه آفسایت کل پروژه شروع شده و در مرحله کنونی پروژه نیروگاه فاز نخست با پیشرفت حدود ٩۵ درصدی تا چندماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

با توجه با وابستگی ۲۴ مجتمع فاز دوم پتروشیمی عسلویه به فعالیت پتروشیمی دماوند، این پروژه نیازمند آن است که به سرعت به بهره برداری برسد و تا کنون شرکت ملی صنایع پتروشیمی بیش از یک میلیارد دلار در این پروژه سرمایه گزاری کرده است.

امید است با واگذار شدن سهام این پتروشیمی در بورس، بتوان ۳ میلیارد دلار برای این پروژه از بخش خصوصی سرمایه جذب شود.

ظرفیت نصب شده بخش بخار در نیروگاه پتروشیمی دماوند ۶۰۰ تن در ساعت است و همچنین ظرفیت نصب شده نیروگاه برق نیز ۳۰۰ مگاوات است و در مرحله نخست ٩٠ مگاوات برق تولید می‌شود. نیروگاه برق و بخار شرکت پتروشیمی دماوند از دو بخش برق و بخار برای خدمات دهی به شرکت‌های فاز۲ پتروشیمی منطقه ویژه پارس تشکیل شده است.

بر این اساس واحد برق شامل ۱۲ واحد توربین گازی (هر یک به ظرفیت ۱۶۲مگاوات) است؛ در مجموع ظرفیت نصب شده نیروگاه هزار و ٩۴۴ مگاوات در شرائط ایزو است، همچنین برآورد مصرف واحدهای فاز۲ معادل ۱۵۰۰ تا ۱۵۳۰ مگاوات در شرائط نرمال و ماکزیمم است.

گفتنی است در چهار ماهه نخست امسال مجتمع های تولیدی پتروشیمی در پارس جنوبی رشد ٧ درصدی داشته اند که در سطح بسیار بالاتری نسبت به رشد یک درصدی منطقه ماهشهر و ۳ درصدی سایر مناطق قرار دارند.

امسال با افزایش حجم خوراک دریافتی از فازهای جدید پارس جنوبی شاهد افزایش تولید محصولات پتروشیمی از منطقه ویژه پارس خواهیم بود.

ارسال نظر