کد خبر : 22254

فروش فرآورده های نفتی متحول می شود

پتروتحلیل-تداوم تعامل و همکاری میان وزارت نفت و بورس انرژی می تواند این بورس را در آینده به عنوان یک مرجع تعین قیمت فرآورده های نفتی در سطح منطقه تبدیل کند.

عضو هیئت مدیره بورس انرژی در گفتگو با شانا با مثبت ارزیابی کردن فروش نفت خام صادراتی در رینگ بین الملل بورس انرژی که چهارشنبه هفته گذشته محقق شد اظهار کرد: امروزه بورسها نقش ویژه ای در تجهیز و تخصیص منابع مالی، مدیریت ریسک و شفافیت مالی ایفا می کنند و بورس انرژی بزودی جایگاه واقعی خود را در اقتصاد ایران به دست خواهد آورد.

ولی نادی قمی افزود: پس از عرضه موفق اوراق سلف نفت کوره که با حمایت مهندس بیژن زنگنه وزیر نفت محقق شد، خوشبختانه هفته گذشته نفت کوره صادراتی نیز برای نخستین بار در رینگ بین الملل بورس انرژی با همکاری و تعامل مجموعه وزارت نفت معامله شد و به تدریج حجم و ارزش معامله فرآورده های نفتی افزایش خواهد یافت که پیامد آن می تواند تبدیل شدن بورس انرژی ایران به عنوان یک مرجع تعین قیمت فرآورده های نفتی و برخی محصولات پتروشیمی در سطح خاورمیانه شود.

عضو هیئت مدیره بورس انرژی تصریح کرد: وزیر نفت نگاهی ویژه به بورس انرژی دارد و حمایت ایشان می تواند منجر به ایجاد تحول در نحوه فروش فرآورده های نفتی مختلف شود.

وی ادامه داد: بورس انرژی به عنوان بورسی نوپا با حمایتهای وزارتخانه های نفت و نیرو اکنون در عرصه های مختلف انرژی نقش آفرین بوده و ذات این بورس به عنوان مرجع کشف قیمت حاملهای انرژی در حال نهادینه شدن است.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه نوین با بیان این که عرضه منظم برق در کنار فرآورده های نفتی رونق بخش بورس انرژی است گفت: تعامل، همکاری و همدلی وزارتخانه های نفت و نیرو با این بورس، زمینه را برای رونق هرچه بیشتر بورس انرژی فراهم می کند.

ارسال نظر