کد خبر : 22180

ظرفیت جدید در چین و کره / ادامه افت قیمت پروپیلن در آسیا

poropilen

پتروتحلیل- در بازار نقدی آسیا تا پایان هفته گذشته قیمت پروپیلن در چین با سیستم فروش CFR با ۲۰ دلار کاهش به ۸۴۰ دلار در هر تن رسیده و در کره جنوبی فروش FOB با ۲۵ دلار کاهش به ۸۰۰ دلار در هر تن رسید.

به گزارش «پتروتحلیل»، معامله کنندگان این کاهش مجدد قیمت را به کاهش مداوم قیمت انرژی و افزایش عرضه پروپیلن پس از بوجود آمدن ظرفیت های جدیدِ تولید در چین و کره جنوبی مرتبط می دانند.

طبق گزارشات از پایان هفتۀ گذشته در بازار نقدی اروپا قیمت پروپلین به روند نزولی خود ادامه داده و در بازار اروپای شمال غربی با سیستم فروش FD با کاهش ۳۵ یورویی به ۸۳۵ یورو در هر تن رسید. کاهش قیمت های زنجیرۀ صنایع بالا دستی از جمله نفت خام و نفتا، فشار برای کاهش قیمت را روی پروپیلن نیز نگه داشت.

در همین حال به گفتۀ برخی از معامله کنندگان به سبب بدهکاری به برخی از محموله های متعلق به کشورهای خاورمیانه که به این منطقه وارد می شوند عرضۀ این ماده نسبتاً کاهش یافته است. انتظار می رود در قراردادهای جدیدِ خرید پروپیلن در قیمت ها شاهد کاهش باشیم.

تا پایان هفته گذشته قیمت پروپیلنِ گریدِ پلیمری در بازار ایالت متحده با سیستم پرداخت و تحویل FD با کاهش ۱/۵ سنتی برای هر پوند (۳۳ دلار در هر تن) به ۲۷/۷۵ سنت در هر پوند (۶۱۲ دلار در هر تن) رسید.

یک منبع مطلع در این زمینه گفت، این کاهش مداوم قیمت ریشه در عرضۀ فراوان و کاهش قیمت زنجیرۀ صنایع بالا دستیِ وار دیگر محصولات دارد.

در همین زمان، طبق گزارشات همانطور که انتظار می رفت، قراردادهای ماه آگوست برای پروپیلن گریدِ پلیمری با کاهش ۳/۵ سنتی در هر پوند (۷۷ دلار در هر تن) با قیمت ۳۳ سنت در هر پوند (۷۲۷ دلار در هر تن) معامله شد.

ارسال نظر