کد خبر : 21044

بهبود صنعت پتروشیمی پس از لغو کامل تحریم ها

nejadsalim1

عادل نژادسلیم در خصوص ورود سرمایه گذاران خارجی به عرصه صنعت پتروشیمی ایران گفت: به طور یقین با لغو کامل تحریم‌ها وضعیت پتروشیمی بهبود خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس گفت: صنعت پتروشیمی ایران تجربه استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی و فاینانس را دارد به طور یقین اگر سرمایه‌گذاری خارجی در کشور اتفاق بیفتد شاهد جهش بزرگی در این صنعت خواهیم بود.

وی تصریح کرد: صنعت پتروشیمی ایران تجربه استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی و فاینانس آشناست چرا که برای توسعه پتروشیمی ماهشهر از منابع خارجی استفاده کرد.

نژادسلیم افزود: حال با بوجود آمدن این شرایط دولت و بنگاه‌های اقتصادی کشور باید به سمت شفاف‌سازی ساختار مالی حرکت کند و موراد پیچیده و مبهم را روشن کند تا سرمایه‌گذاران با انگیزه بیشتری وارد بازار ایران شوند.

وی تصریح کرد: ایران اکنون سابقه‌ای ۵۰ ساله در صنعت پتروشیمی دارد و در طول این سال‌ها انتقال دانش فنی و بومی‌سازی سبب شده تا تکیه بر خارجی‌ها روندی کاهشی داشته باشد و ایرانیان خود بتوانند صنعت پتروشیمی را به سوی توسعه هدایت کنند اما در مسیر توسعه افزون بر سرمایه‌گذاری‌های جدید، نیازمند انتقال دانش فنی و ونیز ورود فناوری‌های نوین هستیم.

نژادسلیم گفت: امید است با مشارکت بیشتر بانک‌های داخلی و نیز جذب سرمایه‌گذاران خارجی بتوان تامین مالی طرح‌ها را سرعت بخشیم تا هر چه زودتر این طرح‌ها تولید شوند.

مدیر عامل شرکت هلدینگ خلیج‌فارس با اشاره به این که در سال‌های گذشته با توجه به شرایط تحمیلی تحریم، درآمد صنعت پتروشیمی به سایر محصولات کمک کرد تا بتوانند ارز لازم برای واردات برخی وسایل مورد نیاز را تامین کنند، تاکید کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی تلاش می‌کند که پروژه‌های تعریف شده سریعتر اجرا شوند.

وی گفت: زمانی ایران توانست تحریم‌ها را دور بزند اکنون با شفاف‌سازی قانون می‌تواند گره بسیاری از مشکلات را بگشاید.

نژادسلیم در خصوص قیمت خوراک گازی پتروشیمی اظهار داشت: هم اکنون خوراک پتروشیمی به قیمت ۱۳ سنت در بازار به فروش می‌رسد بنابراین دولت باید به صورت مستقیم قیمت خوراک را اعلام کند تا سهامداران دچار شک و شبه نشوند.

وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی فازهای جدید پارس جنوبی، مشکل کمبود خوراک مجتمع‌های پتروشیمی رفع می شود.

ارسال نظر