کد خبر : 20966

واردات، تولید پروفیل پی وی سی را کاهش داد

mohtashamipour

پتروتحلیل- بخشی از رکود بازار پتروشیمی به افزایش حجم واردات از ترکیه و کاهش صادرات به عراق بازمی گردد.

رضا محتشمی پور، رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی (صنایع پایین دستی) شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این مطلب به خبرنگار «پتروتحلیل»، گفت: حجم واردات برخی از محصولات مانند پروفیل پی وی سی از ترکیه به دلیل کاهش تعرفه های گمرکی از دلایلی است که سبب رکود در بازار پتروشیمی شده است، به طوری که در بخش پروفیل پی وی سی با افت تولید در کشور مواجه هستیم.

وی همچنین در ادامه با اشاره به کاهش حجم صادرات به کشور عراق، خاطر نشان کرد: در حال حاضر به دلیل اتفاقات نظامی در عراق افت صادرات برخی از محصولات مانند لوله، لوازم آشپزخانه و ... را به این کشور شاهد هستیم، علاوه بر این کشور عراق نیز تعرفه های گمرکی خود را تغییر داده که همین موضوع نیز سبب کاهش حجم صادرات به این کشور شده است.

رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی (صنایع پایین دستی) شرکت ملی صنایع پتروشیمی خاطر نشان کرد: در حال حاضر با کاهش مصرف محصولات پتروشیمی در بازار داخل مواجه هستیم، از سوی دیگر به نظر می رسد تا زمانی که قیمت نفت با تغییرات اساسی روبه رو نشود، بازار محصولات پتروشیمی تغییر محسوسی نخواهد یافت.

وی در ادامه افزود: اگر قیمت نفت روندی مثبت در پیش گیرد، شاهد افزایش حجم معاملات در آینده خواهیم بود، در غیر این صورت به نظر نمی رسد شرایط جدیدی در بازار پتروشیمی حاکم شود.

این در حالی است که به نظر می رسد وزارت صنعت، معدن و تجارت بر تولید و ایجاد واحدهای جدید متمرکز شده است، با این حال نظارت جدی تر وزارت صنعت، معدن و تجارت بر واردات و صادرات محصولات پتروشیمی می تواند سبب بهبود بازار پتروشیمی شود.

ارسال نظر