کد خبر : 20816

آسیا، بزرگترین بازار صادراتی پتروشیمی ها

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی با تشریح برنامه‌های صادرات پتروشیمی ایران در دوران پسا تحریم، گفت: آسیایی‌ها کماکان بزرگترین بازار صادراتی پتروشیمی ایران را تشکیل می‌دهند.

احمد مهدوی در گفتگو با مهر درباره مهمترین اهداف صادرات محصولات پتروشیمی و پلیمری ایران در دوران پسا تحریم، گفت: بدون تردید در صورت لغو کامل تحریم ها آسیا بازار اول صادرات محصولات پتروشیمی ایران به شمار می‌رود.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی ایران با تاکید بر اینکه در صورت لغو تحریم ها حجم صادرات محصولات پتروشیمی و پلیمری کشور به چین، هند، کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا با افزایش روبرو خواهد شد، تصریح کرد: پس از کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا، کشورهای منطقه آسیای میانه، مرکزی، ترکیه، روسیه و حوزه قفقاز از دیگر بازارهای صادراتی ایران به شمار می روند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه متنوع سازی بازار صادرات محصولات پتروشیمی ایران یکی از سناریوهای در دست اجرا در دوران لغو تحریم ها است، اظهار داشت: از این رو به دنبال از سرگیری صادرات پتروشیمی و پلیمرها به کشورهای عضو اتحادیه اروپا، منطقه آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی هستیم.

وی از آفریقا هم به عنوان یکی از بازارهای بالقوه صادرات محصولات پتروشیمی یاد کرد و افزود: هم اکنون ایران از ظرفیت صادرات سالانه ۲۲ تا ۲۵ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی و پلیمری برخوردار است.

مهدوی با یادآوری اینکه کشورهای اروپایی در شرایط پسا تحریم می‌توانند سهمی ۱۰ تا ۱۵ درصدی از کل صادرات پتروشیمی ایران را تشکیل دهند، تاکید کرد: اما کشورهای اروپایی بیش از ۷۰ درصد مقاصد صادراتی محصولات پتروشیمی و پلیمری ایران حتی در شرایط لغو تحریم ها را تشکیل می دهند.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی ایران با اشاره به مشاهده نشانه‌های رونق اقتصادی در چین و کشورهای جنوب شرق آسیا، خاطرنشان کرد: تقاضا برای خرید انواع محصولات چتروشیمی و پلیمری در چین و سایر کشورهای آسیایی همچون کره جنوبی و تایوان رو به افزایش است.

ارسال نظر