کد خبر : 20656

بهره برداری از واحد متیل استات «فن آوران»

fanavaran

پتروتحلیل- واحد متیل استات پتروشیمی فن آوران با ظرفیت ۵٠ هزار تن بزودی به بهره برداری می رسد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، علی نظر پور، مدیر عامل پتروشیمی فن آوران اظهار کرد: متانول و اسید استیک از محصولات صادراتی پتروشیمی فن آوران به شمار می روند که به کشورهای چین، هند و ترکیه صادر می شوند.

وی افزود: پتروشیمی فن آوران سه واحد دارد؛ واحد متانول با ظرفیت سالانه یک میلیون تن، واحد مونوکسید کربن با ظرفیت ١۴٠ هزار تن در سال و واحد اسید استیک با ظرفیت ١۵٠ هزار تن در سال که هم اکنون همه این واحدها درحال فعالیت هستند.

نظرپور همچنین به تولید بیش از ظرفیت متانول در این شرکت اشاره کرد و گفت: در واحدهای اسید استیک و مونو اکسید کربن نیز توانسته ایم بیش از ظرفیت پیش بینی شده در بودجه تولید کنیم.

مدیرعامل پتروشیمی فن آوران سرمایه لازم برای اجرای این طرح را ١۵ میلیارد تومان دانست و ادامه داد: با اجرای این طرح متیل استات با خلوص ٨٠ تا ٨۵ درصد برای استفاده در کارخانه های چسب سازی تولید می شود.

وی طرح دیگری که در پتروشیمی فن آوران در دست اجراست را ایجاد زنجیره پلی پروپیلن عنوان کرد و گفت: خوراک مورد نیاز این واحد ١٨٠ هزار تن پروپیلن است.

شرکت پتروشیمی فن آوران با هدف تولید متانول، مونواکسیدکربن و اسید استیک در منطقه ویژه ماهشهر ساخته شده و این شرکت، ششمین تولید کننده بزرگ متانول در خاورمیانه است و رتبه هجدهم را در میان تولیدکنندگان متانول جهان دارد.

ارسال نظر