کد خبر : 20611

قیمت پی‌وی‌سی درمناطق‌مختلف / ورود سیگنال‌های مثبت

mainPVCsheet

پتروتحلیل- در حالی قیمت پی وی سی در بازارهای جهانی همچنان در محدوده ۸۵۰ تا ۸۸۰ دلار در هر تن و در منطقه جی سی سی ثابت مانده است که شروع خرید مصرف کنندگان هندی سبب شده تا بازار این کالا اندکی بهبود یابد.

به گزارش «پتروتحلیل»، قیمت پی وی سی طبق داده های پلاتس در تاریخ ۱۸ جولای در محدوده ۸۸۵ دلار در هر تن سی اف آر هند گزارش شده که نسبت به هفته گذشته تغییری نداشته است، گفته می شود در حال حاضر برخی از مجتمع های پتروشیمی تولیدکننده پی وی سی، محموله های صادراتی را به مقصد هندوستان با قیمت های ۸۲۵ دلار در هر تن و به صورت تناژ به فروش می رسانند. همچنین قیمت پی وی سی فوب کره در حال حاضر ۸۲۰ دلار در هر تن گزارش شده است.

در همین حال عرضه های پی وی سی در هفته ای که گذشت هم اندکی کاهش یافته بود، به طوری که پتروشیمی بندرامام هزارتن و به صورت نقدی عرضه کرد، البته هنوز در بازار پی وی سی تقاضای خریداران افزایش نیافته ، اما به گفته جواد ایرانی، کارشناس بازار پی وی سی، سیگنال های بهبود به بازار این کالا وارد شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با افزایش خرید مصرف کنندگان هندی، بازار پی وی سی با تحرک بیشتر مواجه خواهد شد، این در حالی است که همواره در ماه آگوست قیمت پی وی سی با روند مثبت روبه رو می شود، از این رو احتمال می رود بازار پی وی سی شرایط بهتری را نسبت به گذشته در ماه آگوست تجربه کند.

البته در هفته ای که گذشت قیمت گرید ۵۷ با افزایش قیمت به مرز ۳ هزار و ۶۰۰ تومان در هر کیلو رسید که رقم بالایی محسوب می شود، به گفته کارشناسان بازار توقف تولید این کالا در مجتمع های پتروشیمی سبب شده تا کمبود آن در بازار به شدت قابل لمس باشد. برخی از معامله گران هم به عدم تحویل گرید ۷۰ پتروشیمی آبادان به خریداران اشاره می کنند و می گویند: تحویل محموله های فروخته شده در ۵ و ۶ اردیبهشت ماه که به صورت سلف عرضه شده بود، در هفته گذشته شروع شده است.

این در حالی است که گفته می شود حمل پی وی سی به مقصد هندوستان آغاز شده و در هفته گذشته نیز محموله ۸۰۰ تنی پی وی سی پتروشیمی غدیر از بندرعباس بارگیری شده است. همچنین قیمت پی وی سی تحویل بندر ناواشیوای هند در حال حاضر ۸۱۰ تا ۸۳۰ دلار در هر تن گزارش شده است.

آمار معاملات پی وی سی در هفته ای که گذشت:

30 __Page_1

ارسال نظر