کد خبر : 20158

پیش بینی بازار پی وی سی در هفته جاری

pvc1

پتروتحلیل- با توجه به اینکه قیمت پی وی سی طی دو هفته گذشته در بازارهای جهانی ثابت بوده و تغییری نداشته است، بعید به نظر می رسد قیمت جدید اعلامی شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای پی وی سی در روز ۲۲ تیرماه نسبت به نیمه دوم تیرماه تغییر محسوسی داشته باشد.

جواد ایرانی، کارشناس بازار پی وی سی با بیان این مطلب به خبرنگار «پتروتحلیل»گفت: اکثر فعالان بازار در حال حاضر در انتظار تعیین تکلیف مذاکرات هستند؛ چرا که در بازار پی وی سی قیمت های جهانی طی دو هفته گذشته ثابت بوده و تنها نرخ ارز می تواند بازار این کالا را با تغییر روبه رو کند.

وی در ادامه با اشاره به محاسبه دلار ۳ هزار و ۲۷۰ تومانی در قیمت های نیمه دوم تیرماه، افزود: طی دو هفته گذشته دلار با نوسان زیادی متاثر از هیجانات مذاکرات روبه رو بوده، به همین دلیل نگرانی از تغییر قیمت دلار تا روز دوشنبه همچنان وجود دارد؛ چرا که انتشار اخبار منفی می تواند قیمت دلار را افزایش داده و روند بازار را تغییر دهد. با این حال به نظر می رسد اگر اتفاق خاصی در روند بازار رخ ندهد، قیمت پی وی سی در لیست جدید اعلامی از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای تاریخ ۲۲ تیر با تغییر محسوسی روبه رو نشود.

این کارشناس بازار پی وی سی در ادامه خاطر نشان کرد: البته قیمت پی وی سی در حال حاضر به کف قیمتی خود رسیده است، اما جو روانی موجود در بازار سبب شده تا معاملات بازار داخل قفل شود. با این حال در اواسط ماه جولای قرار داریم و همواره در بازارهای جهانی با شروع ماه آگوست بازار پی وی سی با تحرک بیشتری روبه رو می شود.

ارسال نظر