کد خبر : 20113

مقایسه قیمت پلیمرهای داخلی و پلاتس

polymer1

پتروتحلیل- داده های پلاتس در اول جولای نشان می دهد که پلی اتیلن سنگین فیلم، بادی و تزریقی با افزایش قیمت نسبت به هفته قبل روبه رو شده اند.

به گزارش «پتروتحلیل» طبق داده های پلاتس پلی اتیلن سنگین فیلم در تاریخ اول جولای با رشد ۱۵ دلاری نسبت به هفته قبل به یک هزار و ۳۶۰ دلار در هر تن و در منطقه جنوب آسیا رسید، قیمت پلی اتیلن سنگین بادی و تزریقی نیز در این تاریخ ۱۵ دلار نسبت به هفته گذشته رشد داشت و به ترتیب با قیمت های یک هزار و ۳۵۵ و یک هزار و ۳۴۵ دلار در هر تن و در منطقه جنوب آسیا گزارش شده است.

البته قیمت پایه محصولات پتروشیمی که توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی هر دو هفته یک بار اعلام می شود نشان می دهد که در نیمه دوم تیرماه قیمت پلی اتیلن سنگین فیلم با نرخ یک هزار ۴۲۴ دلار، پلی اتیلن سنگین بادی یک هزار و ۴۴۵ دلار و پلی اتیلن سنگین تزریقی با قیمت یک هزار و ۳۷۵ دلار در هر تن محاسبه و اعلام شده اند.

در همین حال قیمت پلی اتیلن سبک خطی نیز در تاریخ اول جولای و طبق داده های پلاتس با افزایش ۲۰ دلاری به مرز یک هزار و ۳۳۰ دلار در هر تن و منطقه جنوب آسیا رسید. همچنین پلی استایرن معمولی نیز در این تاریخ با قیمت یک هزار و ۳۹۰ دلار و پلی استایرن مقاوم با قیمت یک هزار و ۴۸۰ دلار در هر تن و در منطقه جنوب شرق آسیا گزارش شده است.

این در حالی است که قیمت اعلامی از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در نیمه دوم تیرماه برای پلی اتیلن سبک خطی یک هزار و ۴۴۱ دلار، برای پلی استایرن معمولی یک هزار و ۵۲۳ دلار و برای پلی استایرن مقاوم یک هزار و ۵۶۰ دلار در هر تن است.

از سوی دیگر قیمت پلی اتیلن سبک فیلم در نشریه پلاتس و اول جولای با افزایش ۲۰ دلاری به یک هزار و ۳۸۰ دلار رسیده است، قیمت پایه شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز برای این کالا یک هزارو ۳۹۰ دلار در هر تن اعلام شده است.

البته قیمت «پت» ۵ دلار افت داشته و به رقم یک هزار و ۷۵ دلار فوب کره رسیده است، همچنین پلی پروپیلن نساجی نیز با افتی معادل ۱۰ دلار به یک هزار و ۳۰۰ دلار در هر تن و در منطقه جنوب شرق آسیا و تحویل هند رسیده است.

این در حالی است که گفته می شود هندوستان با هدف کاهش واردات پلی پروپیلن در حال ساخت پتروشیمی ای است که سالانه ۶۰ هزارتن پلی پروپیلن تولید کند، این کشور همچنین قصد دارد ظرفیت سالانه ۲۲۰ تنی پلی اتیلن سنگین و سبک خطی نیز راه اندازی کند.

ارسال نظر