کد خبر : 19859

حاشیه های پتروشیمی «تندگویان»

pet4

پتروتحلیل- بارگیری «پت»های تندگویان از انبار شادآباد برای مصرف کنندگان ساکن جنوب، جنوب شرق و غرب دردسرساز شده است.

به گزارش «پتروتحلیل»، در سه هفته گذشته واحدهای تولیدی ساکن جنوب مجبور شدند کالاهای خریداری شده از تندگویان را از انبار شادآباد بارگیری کرده و به این مناطق حمل کنند که این موضوع سبب شده تا آنها هزینه های بالایی برای حمل پرداخت کنند.

به گفته مصرف کنندگان، پتروشیمی تندگویان محصول فروخته شده خود را با احتساب هزینه حمل به خریداران تحویل می دهد و واحدهای تولید ساکن جنوب مجبور هستند علاوه بر پرداخت هزینه حمل پتروشیمی تندگویان برای بارگیری کالای خود از شادآباد به مقصد جنوب نیز هزینه دیگری هم پرداخت کنند. این در حالی است که هزینه حمل برای هر کیلو محصول ۹۸ تومان رقم می خورد و به این ترتیب خریداران «پت» های ۸۲۱ و ۸۲۵ در سه هفته گذشته به اجبار دو هزینه حمل را برای رسیدن محموله های خود به جنوب پرداخت کرده اند.

این در حالی است که برخی از معامله گران می گویند: در حال حاضر «پت» کواف وارداتی کره با قیمت هایی ارزان تر از «پت» های تندگویان در بازار موجود است. این گروه قیمت پیشنهادی خود را برای «پت» کواف وارداتی کره ۳ هزار و ۸۰۰ تومان و تحویل تهران عنوان کردند. این در حالی است که قیمت پایه «پت» ۸۲۱ در حال حاضر ۳ هزار و ۴۵۲ تومان و قیمت بازار آزاد آن نیز ۳ هزار و ۸۱۰ تومان در آخرین روز مبادلاتی هفته جاری عنوان شده است.

البته برخی از مصرف کنندگان هم به عدم بارگیری محصولات خریداری شده خود طی یک ماه گذشته اشاره کردند، این گروه می گویند: محموله های کف خریداری شده از سوی آنها پس از گذشت یک ماه هنوز بارگیری نشده است. برخی از معامله گران هم روز گذشته از شروع اعلام بارگیری های تندگویان خبر دادند. به نظر می رسد انباشت کالا در انبارهای مجتمع تندگویان یکی از دلایل ذخیره کردن «پت» ها در انبار شادآباد باشد.

از سوی دیگر برخی از کارشناسان بازار پتروشیمی معتقدند؛ در حال حاضر بازار «پت» ها در شرایط رکودی به سر می برند، اما «پت» های نساجی در هفته جاری با فروش خوبی روبه رو بودند، به طوری که فروش این کالاها حجم معاملات بورس را در هفته جاری افزایش داد. با توجه به فروش صد در صدی «پت» های نساجی طی دو هفته اخیر برخی از معامله گران احتمال می دهند خط تولید این کالا به زودی وارد تعمیرات شود.

ارسال نظر