کد خبر : 19605

مصرف کنندگان جوش شیرین مجوز ندارند!

josheshirin

پتروتحلیل- به نظر می رسد ۷۰ تا ۸۰ درصد خریداران جوش شیرین پروانه بهره برداری ندارند.

به گزارش «پتروتحلیل»، مهدی میرشاه محمدی، مدیرکالایی کارگزاری پارسیان با بیان این مطلب به خبرنگار «پتروتحلیل» گفت: در حال حاضر جوش شیرین پتروشیمی شیراز به دلیل مصارف زیاد با تقاضای بالایی از سوی معامله گران روبه رو است، از سوی دیگر در فصل گرما هم میزان مصرف دامداری ها و مرغداری ها افزایش می یابد و گر چه صنایع غذایی هم منع مصرف جوش شیرین دارند، اما هنوز از جوش شیرین استفاده می کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۷۰ تا ۸۰ درصد مصرف کنندگان جوش شیرین مجوز خرید ندارند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر اکثر دامداری ها مجوز خرید جوش شیرین را ندارند، در حالی که بیشترین استفاده را هم این گروه دارند. از سوی دیگر اکثر خریدهای جوش شیرین نیز به میزان ۱ تا ۲ تن و اندک است، به همین دلیل مراجعه به بازار برای خرید این کالا زیاد است.

علی نمازی، کارشناس بازار شیمیایی هم در این باره به خبرنگار «پتروتحلیل» گفت: در حال حاضر مصرف جوش شیرین نسبت به تولید آن بیشتر است، از سوی دیگر کیفیت جوش شیرین پتروشیمی شیراز نیز نسبت به کالای مشابه چینی بالاست، به همین دلیل خریداران ترجیح می دهند از جوش شیرین تولید داخل استفاده کنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر بازار محصولات شیمیایی هم با رکود مواجه است و افت قیمت نیز، رکود را افزایش داده، به همین دلیل خریدها با احتیاط و به میزان نیاز مصرف کنندگان انجام می شود. این در حالی است که همواره بازار محصولات شیمیایی در نیمه دوم سال، جذابیت بیشتری برای معامله گران داشته و از تحرک بیشتری نسبت به نیمه ابتدایی سال برخوردار است.

با این حال در هفته گذشته جوش شیرین پتروشیمی شیراز که به میزان ۵۰۰ تن عرضه شده بود، ۱۱۰۰ تن تقاضا داشت. قیمت پایه این کالا یک هزار و ۱۹۵ تومان است و معامله گران قیمت پایانی یک هزار و ۳۵۰ تومان را برای خرید جوش شیرین ثبت کردند.

هفته گذشته اکثر محصولات شیمیایی تقاضایی پایین تر از عرضه داشتند و تنها تعداد محدودی از کالاها مانند اسیداستیک پتروشیمی فن آوران، منو اتیلن گلایکول شازند، دی اتیلن گلایکول مارون و کریستال ملامین پتروشیمی خراسان با تقاضای بیشتری نسبت به عرضه روبه رو شدند.

در این بین تقاضای کریستال ملامین هم در هفته گذشته قابل توجه بود، به طوری که عرضه ۲۰۰ تنی این کالا ۶۲۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه کریستال ملامین ۳ هزار و ۹۰۵ تومان بود، قیمت پایانی معامله گران برای خرید این کالا ۴ هزار و ۲۹۵ تومان ثبت شد.

ارسال نظر