کد خبر : 19402

نرخ خوراک پتروشیمی ها به زودی اعلام می شود

gaz1

پتروتحلیل- تعیین نرخ جدید خوراک گاز مجتمع های پتروشیمی در حال نهایی شدن است و بزودی اعلام خواهد شد.

عباس شعری مقدم اظهار کرد: تعیین نرخ جدید خوراک پتروشیمی ها از سوی مقامهای وزارتخانه های نفت، اقتصاد و دارایی و صنعت، معدن و تجارت در حال نهایی شدن است و بزودی اعلام می شود.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود: نرخ جدید خوراک برای همه شرکتها یکسان خواهد بود اما طرحهایی که در مناطق محروم در حال ساخت هستند از تخفیفهایی بر اساس قانون برخوردار خواهند بود.

وی ادامه داد: این طرحها باید در تکمیل زنجیره ارزش و ساخت واحد های پائین دستی مشارکت کنند و پیش بینی می شود قیمت خوراک آنها با ٣٠ درصد تخفیف محاسبه شود.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان این که نرخ خوراک باید قابلیت رقابت پذیری را در اختیار این واحدها قرار دهد، گفت: نرخ خوراک برای سرمایه گذاران ایرانی و خارجی یکسان خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شعری مقدم چندی پیش اظهار کرده بود: امسال با برنامه ریزی های انجام شده تولید محصولات متنوع پتروشیمی جهش می یابد و در این مسیر افزایش خوراک تحویلی به مجتمع ها نقش آفرین خواهد بود.

وی افزوده بود: خوشبختانه امسال خوراک گاز چند فاز پارس جنوبی وارد مدار تولید می شود و به همین علت خوراک بسیاری از مجتمع های تولیدی افزایش خواهد یافت و تولید در صنعت پتروشیمی ایران می تواند رشد مطلوبی را تجربه کند.

معاون وزیر نفت ایران در امور پتروشیمی تصریح کرده بود: تامین پایدار خوراک می تواند صنعت پتروشیمی ایران را متحول کند و درباره خوراک پتروشیمی ها از فازهای ١٢، ١۵ و ١۶ و ١٧ و ١٨ پارس جنوبی نگرانی نداریم و شرکت ملی نفت ایران نیز پیش بینی کرده است حدود ٧٠٠ هزار تن اتان مورد نیاز را تا پایان سال تحویل دهد.

شعری مقدم گفته بود: تامین پایدار خوراک کمک کرد تا پارسال تولید مستمر را تجربه کنیم و امسال نیز در پی رسیدن به رکوردهای تازه در تولید هستیم.

ارسال نظر