کد خبر : 19401

سود «شنفت» به ازای هر سهم

boorsoragh3

پتروتحلیل- شاخص کل بورس امروز ۲۵ واحد نزول کرد و به رقم ۶۳,۸۱۰ واحد رسید.

به گزارش «پتروتحلیل»، امروز «شبهرن» و «شسپا» دو نماد مثبت گروه نفت و پتروشیمی بودند. «شسپا» با معامله بلوکی ۴ میلیونی و حجم کل معاملات ۴٫۸ میلیونی بیشترین حجم معاملات گروه را داشت. «ونفت» نیز بیش از ۳ میلیون سهم در بازه منفی معامله شد. در مجمع «شنفت» دیگر نماد این گروه، که امروز برگزار شد مبلغ ۱۳۰ تومان بابت سود نقدی هر سهم تصویب شد.

امروز همچنین رئیس اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس از احتمال بازگشایی نمادهای متوقف پالایشی در معاملات فردا خبر داد. محمدرضا معتمد دراین باره گفت: به احتمال ۹۹ درصد گزارش شفاف‌سازی اعلامیه اخیر شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به پالایشی‌های بورس بر روی سامانه کدال منتشر خواهد شد.

در این گزارش شفاف‌سازی، سازمان بورس به طور مستقیم نسبت به علت توقف و بازگشایی نماد معاملاتی ۵ شرکت پالایشی در ۳ روز معاملاتی گذشته اقدام به اطلاع‌رسانی خواهد کرد. معتمد فرآیند بازگشایی نماد معاملاتی ۵ شرکت پالایشی را با رویه عادی و با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف ۵۰ درصد عنوان کرد و افزود: در اعلامیه‌ای که به شرکت‌های پالایشی ابلاغ شده بود، براساس اخبار دریافتی و با توجه به محاسباتی که میان شرکت ملی پالایش و پخش با پالایشگاه‌ها وجود دارد، درآمدهای دیده شده در این اعلامیه برگشت داده شده است.

در همین حال در گروه محصولات شیمیایی شاهد معاملات متعادلی در نمادها بودیم، به طوری که بعضی از نمادها مثبت معامله شدند مانند نمادهای پترول ، وپترو . همچنین نمادهای شیراز ، شاملا ، شفارا با صف خرید بسته شدند. برخی از نمادها نیز با معاملات منفی همراه بودند مانند نمادهای شسینا ، شپمچا ، شپارس که با صف فروش بسته شدند.

ارسال نظر