کد خبر : 19218

بحران صنایع پایین دست «پتروشیمی»

shazand

پتروتحلیل- تعدادی از صنایع پایین دست پتروشیمی با بحران مواجه اند.

سیامک سپهریان، مشاور صنعت پتروشیمی با بیان این مطلب به «پتروتحلیل» گفت: به نظر می رسد گشایش اعتبار در شرکت بازرگانی پتروشیمی برای صنایع پایین دست و مدیریت دولت در تامین مواد اولیه این واحدها بتواند اندکی از مشکلات آنها بکاهد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به عرضه های فراوان محصولات پتروشیمی و وجود کالاها با نرخ هایی ارزان تر از عرضه های بورسی، حضور تاجران در بورس کمرنگ تر شده و بهترین زمان برای مصرف کنندگان است تا با مدیریت گردش پول و مواد اولیه از بحران های موجود بکاهند.

این مشاور صنعت پتروشیمی در ادامه با اشاره به اینکه تضامین صنایع پایین می تواند در حسابی در مجتمع های پتروشیمی نگهداری شود، تاکید کرد: برخی از واحدهای پایین دست در حال حاضر متاثر از رکود موجود با بدهی روبه رو هستند، اما صنایع بالادست می توانند با تامین مواد اولیه به صورت اعتباری به آنها کمک کنند.

از سوی دیگر صنایع پایین دست هم باید با بازارسازی و نیازسنجی، فروش محصولات خود را تقویت کنند؛ چرا که عمده ترین مشکل صنایع پایین دست در حال حاضر سیستم نادرست بازایابی آنها است. همچنین این واحدها با سرمایه در گردش پایینی روبه رو هستند و مواد اولیه خود را به صورت قسطی و با درصدهای بالا خریداری می کنند و به این ترتیب در مدت زمان کوتاهی سرمایه خود را از دست می دهند.

ارسال نظر