کد خبر : 19209

«پی وی سی» وارداتی گران شد

pvc1

پتروتحیل- گریدهای متفاوت پی وی سی در لیست اعلامی قیمت نیمه نخست تیرماه از ۴۵ تا ۵۰ تومان افت قیمت داشتند.

به گزارش «پتروتحلیل»، در بازار داخل هم پیش از اعلام قیمت های پایه توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی، تاجران پی وی سی اقدام به کاهش ۵۰ تومانی قیمت همه گریدها کردند.

به گفته این گروه در حال حاضر بازار پی وی سی کم رمق است، اما آخرین افت قیمت پی وی سی در بازارهای جهانی لحاظ شده و از این رو روند نزولی قیمت ها متوقف شده است.

جواد ایرانی، کارشناس بازار پی وی سی در این باره به پتروتحلیل گفت: گر چه با آخرین افت قیمت ها در بازار جهانی پی وی سی روبه رو هستیم، اما همچنان بازار داخل بی رمق است.

وی در ادامه خاطر نشان می کند: در حال حاضر قیمت پی وی سی گرید S70 کره با رشد ۵ دلاری به ۹۵۵ دلار در هر تن سی اف آر بوشهر رسیده است و این موضوع نشان می دهد که در بازارهای جهانی روند افزایشی قیمت پی وی سی کم کم جایگزین افت قیمت ها خواهد شد.

با این حال در بازار داخل علاوه بر افت هر هفته قیمت های جهانی، وجود پی وی سی های فروش خارج بورس به صورت اعتباری سبب شده تا بازار پی وی سی در حال حاضر متوقف باشد.

البته شنیده شده که عرضه های پی وی سی امروز پتروشیمی بندرامام ۳۵ تومان علاوه بر افت قیمت های پی وی سی که در لیست قیمت های پایه لحاظ شده بود، کاهش دارد. برخی از معامله گران می گویند: با توجه به اینکه بندرامام در هفته گذشته اقدام به تعدیل قیمت پایه پی وی سی گرید ۶۵ کرده بود، این انتظار در بازار ایجاد شده که پی وی سی عرضه شده در امروز هم با کاهش قیمت روبه رو باشد. این گروه معتقدند؛ تعدیل قیمت پایه توسط بندرامام می تواند فروش این مجتمع را تا ۱۰ درصد افزایش دهد.

با این حال هنوز مشخص نیست که این تعدیل قیمت پایه توسط پتروشیمی بندرامام در تالار بورس کالای ایران لحاظ شود یا نه.

ارسال نظر