کد خبر : 19139

بهره‌برداری از فاز دوم پتروشیمی خراسان

فاز دوم مجتمع پتروشیمی خراسان عصر امروز با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان‌شمالی، میرافضلی، مدیرعامل مجتمع پتروشیمی خراسان با اشاره به اینکه پروپیلن، نخستین طرح مدرن صنعت پتروشیمی ایران است که در بجنورد عملیاتی می‌شود، گفت: اجرای این طرح در گروه تعیین تکلیف منطقه ویژه اقتصادی است.

وی توضیح داد: طی اجرای این پروژه گاز به متانول، متانول به پروپیلن و پروپیلن به پلی پروپیلن تبدیل می‌شود. میزان تولید پلی پروپیلن ۵۰۰ هزار مترمکعب خواهد بود.

میرافضلی با ذکر اینکه خراسان‌شمالی در سه راهی گاز خانگیران، عسلویه و ترکیه قرار گرفته است، ادامه داد: خانگیران بهترین منبع تامین گاز این شرکت برای اجرای پروژه‌هاست. ۹۸٫۸ درصد متان مورد نیاز از طریق گاز خانگیران تامین می‌شود. فاز مطالعاتی این پروژه به اتمام رسیده است و آب مورد نیاز آن از طریق پساب‌های شهری تامین خواهد شد.

به گفته مدیرعامل مجتمع پتروشیمی خراسان، میزان سالانه پساب شهری بجنورد ۱۵ تا ۱۶ میلیون مترمکعب است که این منبع خوبی برای این شرکت بعد از تصفیه آن است.

وی با اشاره به اینکه این محصول برای ساخت انواع لوله، فوم مبلمان و در صنعت نساجی مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: پاکستان و ترکیه مهمترین کشورهای هدف جهت فروش این محصول است.

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی خراسان با بیان اینکه اجرای این پروژه سه تا چهار سال طول می‌کشد، ادامه داد: برای اجرای این پروژه ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ نفر نیرو بکار گرفته می‌شود.

ارسال نظر