کد خبر : 19067

افزایش سرمایه هلدینگ خلیج فارس

khalijfars

پتروتحلیل- سرمایه فعلی شرکت صنایع پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس به بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

به گزارش «پتروتحلیل»، شرکت صنایع پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس در پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به ۳۱ خردادماه سال ۹۵ (حسابرسی شده) از تصمیم هیات‌مدیره برای افزایش سرمایه شرکت از ۲۴ هزار و ۷۸۸ میلیارد و ۶۱۴ میلیون ریال به ۵۰ هزار میلیارد ریال از محل سود انباشته خبر داد.

در اطلاعات جدید منتشرشده سود عملیاتی هر سهم «فارس» در سال ۹۴؛ ۲ هزار و ۸۸ ریال و در سال ۹۵؛ یک‌هزار و ۸۲۹ ریال پیش‌بینی شده است. این درحالی است که تقسیم سود هر سهم معادل ۵۰ درصد سود خالص ذکر شده است.

در همین گزارش‌ اعلام شده، طبق قرارداد منعقده بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت اصلی، تقسیط و بازپرداخت بدهی‌های ناشی از انتقال مطالبات شرکت ملی صنایع پتروشیمی از شرکت‌های فرعی واگذار شده به شرکت اصلی اعم از ریالی و ارزی ‌باید در ۳۶ ماه از ابتدای آذرماه ۱۳۹۱ آغاز می‌شد. همچنین از تاریخ خصوصی شدن شرکت اصلی کارمزد تقسیط بدهیها و وجه‌التزام مربوط به اقساط معوق قابل محاسبه است. با توجه به واگذاری‌های انجام شده در سنوات ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲، شرکت اصلی از تاریخ ۱۸ خردادماه ۱۳۹۲ خصوصی تلقی می‌شود.

همچنین طبق مفروضه‌های پیش‌بینی شده همه اقلام ارزی شامل فروش صادراتی، خریدهای خارجی و تسهیلات مالی با نرخ‌های ارز قابل دسترس و مانده حساب‌های این شرکت با شرکت‌های گروه با نرخ‌های ارز مبادله‌ای تسعیر شده است. این در حالی است که عدم تاثیر تسعیر معاملات در حسابهای درآمد و هزینه شرکت منوط به ادامه روند تغییر نرخ ارز مشابه سال گذشته و تراز حساب‌ها با شرکت‌های گروه خواهد بود.

ارسال نظر