کد خبر : 18939

بهره‌برداری از ۲ طرح پتروشیمی در استان کرمانشاه

پتروتحلیل- بهره‌برداری از دو طرح پتروشیمی در استان کرمانشاه با حضور عباس شعری مقدم، معاون وزیر نفت و مدیرعامل اجرایی شرکت ملی صنایع پتروشیمی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، این طرح‌ها شامل بهره‌برداری از پروژه بازیافت گاز دی‌اکسید کربن از دودکش واحد آمونیاک پتروشیمی کرمانشاه با هزینه راه‌اندازی ۳۵۵میلیارد ریال که راه‌اندازی آن سبب افزایش ۵درصد تولید اوره در این واحد می‌شود.

از دیگر مزایای بهره‌برداری از این پروژه کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و کاهش مصرف انرژی در پتروشیمی کرمانشاه است که این طرح به‌دست متخصصان داخلی راه‌اندازی شده است.

برپایه این گزارش راه‌اندازی بویلر ثانوی پتروشیمی کرمانشاه طرح دوم مورد بهره‌برداری امروز بود که برای راه‌اندازی آن سه میلیون و ۵۰۰هزار یورو هزینه شده است تا علاوه بر افزایش قابلیت اطمینان عملکرد پتروشیمی، تصریح در راه‌اندازی واحدها را نیز به‌دنبال داشته باشد.

در سفر امروز معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به کرمانشاه، طرح توسعه و دو برابر شدن پتروشیمی اوره و آمونیاک کرمانشاه با سرمایه‌گذاری ۳۵۰میلیون یورو آغاز شد که این طرح توسعه در سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد.

ارسال نظر