کد خبر : 18774

مدیربازرگانی مارون: کاهش نوسان با اعطای مجوز به واسطه ها

maroon1

پتروتحلیل- دریافت مجوز قانونی توسط واسطه های بازار محصولات پتروشیمی می تواند به کاهش نوسانات کمک کند.

گرجی، مدیربازرگانی پتروشیمی مارون با بیان این مطلب به خبرنگار «پتروتحلیل» گفت: دولت می تواند با دادن مجوز به واسطه های بازار محصولات پتروشیمی، نظارت و کنترل بر آنها را افزایش داده و از نوسانات بازار بکاهد. به این ترتیب در پی دریافت مجوز توسط واسطه ها، مالیات از آنها اخذ خواهد شد و به این ترتیب فعالیت این گروه ساماندهی و هدفمند می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اعلام حجم مصرف از سوی شرکت های خریدار محصولات پتروشیمی می تواند به برنامه ریزی برای تولید محصولات مورد نیاز آنها در مجتمع های پتروشیمی کمک کند، خاطر نشان کرد: خرید محصولات پتروشیمی از بورس کالای ایران، ردیابی خریداران و حجم خریدها را امکان پذیر می کند، از این رو پتروشیمی مارون همواره با عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران موافق بوده است.

مدیربازرگانی پتروشیمی مارون در ادامه افزود: همواره حجم بالای خرید محصولات پتروشیمی به خاطر مصرف بالا، مربوط به شرکت های بزرگ است، حال آنکه می توان قراردادهای بلندمدتی بین مجتمع های پتروشیمی و شرکت های بزرگ مصرف کننده منعقد کرد و به این ترتیب فضا برای پیوستن شرکت های تولیدکننده کوچک باز خواهد شد.

ارسال نظر