کد خبر : 18456

پیوندی: خوراک ۲ سنتی رویاست

peyvandi1

پتروتحلیل- معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی پتروشیمی، تاخیر اعلام قیمت خوراک پتروشیمی ها را مربوط به حساسیت در این حوزه خواند و گفت: بررسی و جمع بندی قیمت خوراک پتروشیمی ها در سه وزارتخانه نفت، صنعت و اقتصاد در حال انجام است و با توجه به مزیت فراوان صنعت پتروشیمی، اعلام قیمت خوراک پتروشیمی ها طولانی شده است.

محمد حسن پیوندی در گفت و گو با خبرنگار «پتروتحلیل» و در پاسخ به این سوال که با توجه به تاخیر اعلام قیمت خوراک، توسعه صنعت پتروشیمی در این شرایط امکان پذیر است، خاطر نشان کرد: از کل هیدروکربور کشور سهم پتروشیمی بیش از ۵ درصد نبوده اما ۴۰ درصد صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص می دهد، این در حالی است که ۹۵ درصد هیدروکربور ایران خام فروشی می شود و یا در فرآیند احتراق می سوزد. از این رو اصل مهم توسعه صنعت پتروشیمی موضوع فاینانس است؛ چرا که در حال حاضر ۶۰ پروژه نیمه کاره در صنعت پتروشیمی وجود دارد و صنعت پتروشیمی نیازمند منابع مالی است.

وی همچنین در خصوص خروج شرکای خارجی مانند ساسول آفریقایی از صنعت پتروشیمی ایران، به خبرنگار «پتروتحلیل» گفت: ساسول آفریقایی به دلیل تحریم ها از صنعت پتروشیمی ایران خارج شد. این شرکت خوراک اتان را با قیمت های ارزان از ایران دریافت و به اتیلن تبدیل می کرد و خروج ساسول از صنعت پتروشیمی سبب شد که امتیاز خوبی را به دلیل مسایل سیاسی از دست بدهد، البته این موضوع به نفع ایران شد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی پتروشیمی در خصوص شانس سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران در مقابل کشورهایی نظیر عربستان و قطر تاکید کرد: شانس ایران در جذب سرمایه به دلیل وجود خوراک و امنیت بسیار بالاست، در حال حاضر عربستان خوراک جدیدی در صنعت پتروشیمی ندارد ولی ایران دارای خوراک است و می تواند سرمایه جذب کند، از سوی دیگر امنیت در کشور ایران بالاست و مهمترین عامل جذب سرمایه در دسترس بودن خوراک و امنیت در کشور است.

پیوندی همچنین در ادامه درخواست هندی ها برای دریافت قیمت خوراک ۲ سنتی از ایران را رویا خواند و خاطر نشان کرد: تفاوتی بین شرکت های داخلی و خارجی در قیمت خوراک وجود ندارد و درخواست هندی ها برای دریافت قیمت خوراک ۲ سنتی رویا است.

ارسال نظر