کد خبر : 18292

تولید و مصرف ناهماهنگ «ایکس تری»

amirkabir2

پتروتحلیل- تولید «ایکس تری» ۱۰ تا ۲۰ درصد از مصرف این کالا در بازار داخل کمتر است.

فرهاد احمدی، مدیر بخش پلاسیتک شرکت پارسان پلیمر با بیان این مطلب به خبرنگار «پتروتحلیل»،، گفت: در حال حاضر با توجه رونق صادرات لوله و اتصالات به کشورهای عراق و افغانستان، تقاضای شرکت ها برای خرید «پلی اتیلن سنگین EX3» افزایش یافته است.

از سوی دیگر در داخل کشور نیز مصرف لوله های فلزی کاهش یافته و جایگزینی مصرف لوله های فلزی با پلی اتیلنی در پروژه های ساخت و ساز بیش از گذشته مشهود است، از این رو تقاضا برای خرید «ایکس تری» در سال جدید افزایش چشمگیری داشته است، این در حالی است که در فصل مصرف این کالا نیز قرار داریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عرضه پتروشیمی امیرکبیر می تواند میزان تقاضا در بازار داخل را کاهش دهد، تاکید کرد: در حال حاضر با توجه به غیبت امیرکبیر و کاهش عرضه های این مجتمع، بیشتر مصرف کنندگان ترجیح می دهند ابتدا «ایکس تری» شازند و سپس جم را خریداری کنند.

به گفته مدیر بخش پلاسیتک شرکت پارسان پلیمر با وجود اینکه نرخ «ایکس تری» امیرکبیر در بازار داخل تا مرز ۶ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش یافته، اما تعداد زیادی از مصرف کنندگان هنوز ترجیح می دهند این کالا را خریداری کنند.

وی در ادامه با اشاره به عرضه و مصرف یکسان پلی اتیلن سبک خطی ۲۰۹ امیرکبیر گفت: به نظر نمی رسد بازار این کالا مانند «ایکس تری» با التهاب خاصی مواجه شود؛ چرا که عرضه و مصرف این کالا همخوانی داشته و در حال حاضر هم گرید KJ در حال تولید و عرضه است.

این در حالی است که امروز نرخ «ایکس تری» شازند، ۵ هزار و ۹۵۰ تومان و «ایکس تری» جم نیز ۵ هزار و ۸۵۰ تومان در هر کیلو توسط معامله گران اعلام شد.

ارسال نظر